Weer thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

11 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Zoals elk jaar ook nu nog een verhaaltje vanuit mijn huis, weer lekker terug.
De laatste dag in Cuzco verliep prima. Toen ik eenmaal richting het centrum liep, kwam ik in een processie terecht. Wat een kado om af te sluiten met allemaal dansende mannen/vrouwen/kinderen in een optocht met muziek! De rest van de middag gebruikt om nog wat boodschappen te doen, foto's te maken en een biertje te drinken. Daarna het laatste groepsdiner. We hebben hierin nog even geleerd om pisco sour te maken (de drank in peru). Dit bestaat onder andere uit alcohol en eiwit. Het shaken en dergelijke is erg leuk, maar het drankje zelf is niet aan mij besteed. Ligt aan mij, want de helft van de groep vond het wel lekker. Als toetje hadden we chocoladetaart van shoestring, voor alle jarigen in de reis (dat waren er 2 geloof ik). Uiteraard was zo'n homp chocoladetaart na een hoofdgerecht wat te veel van het goede, maar lekker was het wel.
Ondertussen had de tourleader een ooginfectie gekregen en na een telefoontje naar een bevriende arts is ze zonder recept (en dus ook zonder dat er echt naar gekeken is) begonnen met ciprofloxacine oogdruppels...altijd handig. Uiteraard was mijn mening dat de ooginfectie met goed en geregeld spoelen ook wel beter zou worden en dat ciprofloxacine zeker niet het middel van 1e keus was...maar daar zullen ze in peru niet van wakker liggen.
De volgende ochtend konden we heerlijk uitslapen en ontbijten in de stad, want onze vlucht vanuit Cuzco vertrok pas om 1 uur. Dus vanaf 11 uur naar het vliegveld. Daar aangekomen bleek ons vliegtuig vanwege het weer cirkeltjes boven de stad te vliegen en nadat dat een half uur had geduurd ging het gerucht dat het vliegtuig evt weer terug naar Arequipa moest om daar te tanken als het niet snel zou kunnen landen in Cuzco...gelukkig lukte het uiteindelijk na 1 uur om het vliegtuig aan de grond te zetten, dus toen konden wij instappen. 1 uurtje gevlogen, ik kon helaas niet uit het raam kijken. Maar dus in Lima geen tijd meer om sight seeiing tour te doen, maar dat vond eigenlijk niemand echt erg. We waren al blij dat we onze aansluiting naar Madrid hadden gehaald (als er getankt had moeten worden was dat penibel geweest). In Lima nog de laatste soles uitgegeven aan 2 (uiteraard te dure) mokken. En toen met Iberia naar Madrid gevlogen. Ik had al ingecheckt voor een stoel aan het gangpad, maar het vliegtuig zat maar voor 70% vol en dus had ik ook de stoel naast het raam tot mijn beschikking. Heerlijk! Niet alleen om wat gemakkelijker te slapen maar ook het diner eet zoveel gemakkelijker als je 2 tafeltjes tot je beschikking had. De pasta was trouwens niet erg bijzonder, maar wel weer rode wijn gekregen en met 20 mg temazepam viel ik in slaap voor de eerste film werd gedraaid (op een middenscherm, want we hadden weer geen eigen schermpje). Na 2 uur nog 10mg temazepam ingenomen en toen heb ik nog 4 uur heerlijk geslapen. Daarna zelfs nog 1 uurtje op eigen kracht geslapen en toen was het al tijd voor het ontbijt (ook niet bijzonder lekker, Iberia scoort geen pluspunten). Om ca 7 uur kwamen we in Madrid aan en toen was het natuurlijk opeens 2 uur 's middags vanwege het tijdsverschil.
In Madrid stond op ons ticket dat we naar de andere terminal moesten maar 1 iemand had op het enige bord waar we langskwamen (en dat bijna niemand had gezien) gelezen dat we bij de M-gates moesten zijn en dus juist niet met de metro-verbinding moesten gaan. Het stomme is dat op dat vliegveld je dan verder zo'n info bord niet meer tegenkomt, dus stonden we voor de keus van wel of niet instappen...gelukkig kozen we voor terug omhoog lopen (nog meer trappen) en ondanks dat we nergens konden nalezen hoe het nou moest stuurde een douane beambte ons door de scan (boots off!!!) zonder te vertellen of we nou goed zaten of niet...gelukkig bleek daarna dat het inderdaad een M-gate was en toen waren we dus 10 minuten voor de check in bij de gate. Lekker handig allemaal. Wel nog even tijd om bij de tax free shop een niet al te beste whisky voor mijn broer te kopen als tegemoetkoming voor de snelheidsboete van het wegbrengen naar schiphol...
Deze keer een stoel aan het raam om de pyrineeen te kunnen zien. Deze keer (met moeite) wakker gebleven maar we vlogen er nogal ver langs, dus niet echt bijzonder. Daarna dus maar weer in slaap gevallen...we kregen toch geen enkele versnaperingen of drinken bij Iberia op een vlucht van 2,5 uur (doen ze van Cuzco naar Lima toch beter). In A'dam hebben we nog even een beetje de Nazca-lijn-vlucht nagespeeld door de harde wind, maar uiteindelijk kwamen we vrij zacht op de landingsbaan terecht. Na de bagage en het snelle afscheid (iedereen wil naar huis) miste ik de trein op een paar secondes omdat ik eerst mijn ov-chipkaart tevoorschijn moest toveren. Dus dan maar even bij de burger king eten gehaald (ik had al uren niks gehad door de slechte iberia service) en de trein later genomen. In Zwolle opgehaald door schoonzus en daar nog heerlijk 2 wijntjes gedronken en bijgekletst. Thuis de foto's al wat bekeken (meer dan 1600...kunnen er heeeeel veel weg hoor) en de filmpjes (250). Ik ben zo slecht in filmen dat ik er bij het kijken zelf al draaierig van word...maar sommige filmpjes zijn wel leuk. Laten we zeggen dat ze vooral goed weergeven hoe we over hobbelwegen rijden...Natuurlijk eerst op de foto's concentreren en dan zoek ik wel eens uit hoe ik die filmpjes kan samenvoegen of bewerken of zo. Gelukkig maakt iemand anders een betere film van de vakantie, mijne is meer voor de fun.
Gisteravond om 2 uur toch maar eens naar bed gegaan en best lekker geslapen. Toch voelde het vanochtend om 10 uur alsof het wel erg vroeg opstaan was...Maar nu gaat het al beter. Ik zal nu eerst eens een was aanzetten, want dat heb ik nog niet gedaan...in ieder geval is alles veel minder stoffig en vies dan na mijn afrika-vakanties.
Als ik de foto's heb uitgezocht zal ik het nog even melden zodat ze op mijn website bekeken kunnen worden. Voor nu, bedankt voor uw aandacht! Het was weer erg plezierig om de reisverhalen te delen met de andere kant van de wereld!

  • 11 Oktober 2011 - 11:46

    Wouter:

    Welcome back!

  • 11 Oktober 2011 - 13:36

    Carola:

    Welkom terug. Wanneer begint de harde werkelijkheid van het werken weer?

  • 11 Oktober 2011 - 17:39

    Lisa:

    Niet eerlijk! Ik wilde je ook zien!

  • 11 Oktober 2011 - 20:12

    Minou:

    jij zelf boom in!

  • 11 Oktober 2011 - 20:13

    Maarten:

    pfff.... weer veel te lang verhaal......
    Vandaag doodmoe omdat we gisteravond bezoek hadden dat maar niet meer wegging :-)

    Wel fijn hoor dat je donderdag weer van de aprtij ben vanaf een uur of 3, ha ha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Peru en Bolivia

Recente Reisverslagen:

16 Oktober 2011

Filmpjes

14 Oktober 2011

Foto's

11 Oktober 2011

Weer thuis

08 Oktober 2011

Spierpijn in de vingers

04 Oktober 2011

Weer meer zuurstof n de lucht
Hilde

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 56552

Voorgaande reizen:

25 November 2014 - 24 Juni 2015

De grootste reis van ons leven

07 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Kroatie

14 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Rondje Ijsland

30 September 2012 - 06 Oktober 2012

Back to Rome

09 Juni 2012 - 03 Juli 2012

Het wilde westen

08 April 2012 - 14 April 2012

Corsica

17 September 2011 - 10 Oktober 2011

Peru en Bolivia

19 April 2011 - 22 April 2011

Valencia

25 September 2010 - 17 Oktober 2010

Afrika deel 3

29 September 2009 - 22 Oktober 2009

2e keer Afrika

10 September 2008 - 03 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: