(Bijna) ready to go - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu (Bijna) ready to go - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

(Bijna) ready to go

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

04 September 2011 | Nederland, Zwolle

Nog 13 daagjes en dan vertrek ik! Omdat er tot die tijd nog maar 1 dag is, waarin ik overdag minstens 3 uur niets gepland heb, is de voorbereiding goed op gang gekomen. Ik heb me er vandaag toe gezet om de kleren na te kijken, maar dat is geloof ik geen probleem. Er liggen op mijn logeerbed nu dus allemaal stapeltjes met kleren die ik de komende 2 weken ook nog deels aan doe. Bovendien moet er nog enorm geschrapt worden, want dit past zeker niet in mijn tas. Voor het eerst ben ik van plan om de reisgidsen mee te nemen en ook nog een gewoon boek...maar dat kan dus vanwege ruimtegebrek nog wel veranderd worden. In ieder geval is de medische kit nu in orde. Na het diarree verhaal van vorig jaar en het vooruitzicht dat bijna iedereen darmproblemen krijgt in peru, heb ik de hoeveelheid loperamide maar enigszins verhoogd.

Over een paar dagen krijg ik de vertrekbrief per mail toegestuurd. Ik hoop dat daar ook nog wat info instaat, want eigenlijk heb ik het nu allemaal zelf bedacht. Dat kan ik natuurlijk ook best goed, maar het is wel fijn als ze even bevestiging geven. Bovendien weet ik dan zeker hoe het vliegschema is. Waarschijnlijk gewoon via madrid: eerst ruim 2,5 uur vliegen en dan 2,5 uur wachten. vervolgens nog bijna 12 uur vliegen over bijna 10000 km. Met het tijdsverschil met Peru (6 uur; bolivia 5 uur) kom ik begin van de avond aan. Maar totaal dus wel 17 uur onderweg...

Het leuke van minder dan 2 weken te gaan is dat je elke dag de weersvoorspelling kan volgen. Nou is dat voor Lima niet heel spannend: weeronline geeft 14 dagen lang een 8, met half bewolkt, 's nachts 14 of 15 graden, overdag 17 of 16 graden en een neerslagkans van 50%. Blijkbaar is daar een heel stabiel hoge/lage drukgebied aanwezig. Vervolgens reizen we langs de kust en bij Nazca voorspellen ze zo'n 27 graden met alleen maar zon...dat is toch een heerlijke binnenkomer! Dus toch een korte broek nodig! Vervolgens gaan we de bergen in en blijft het vaak overdag 20 graden met zon. Driekwart broek zal dus wel favoriet zijn. 's Avonds natuurlijk kouder.

In het malariagebied is het natuurlijk 35 graden maar daar kom ik gelukkig niet. Helaas denkt de bloedbank daar anders over. Ik kreeg deze keer voor mijn vakantie een oproep, wat meestal goed uitkomt. Maar nu wilde ik mijn rode bloedcellen graag zelf houden voor de zuurstofopname in de bergen. Dus had ik me afgemeld met de mededeling dat ik naar Zuid-Amerika ging en alleen maar langs de kust en in de bergen. Kreeg ik een mailtje terug dat ik de eerst komende 8 maanden weer eens niet bloed mag geven omdat het als malariagebied geldt...differentiëren doen ze niet echt. Nou, dan hou ik mijn kostbare bloed wel lekker zelf hoor!

Het aantal lezers voor deze pagina wordt trouwens steeds kleiner, want tijdens mijn reis heb ik vrienden zitten in de VS, op Curaçao, in Vietnam en in Indonesie...vind je het gek dat ik er nu echt zin in krijg, als iedereen om mij heen met vakantie bezig is...Volgend weekend eerst nog even de pre-vakantie met ons farma-weekend. Deze keer in Speuld, ook niet verkeerd!
O ja, er zijn ook mensen die nu eindelijk weer beginnen met werken, want de scholen beginnen morgen weer. Sterkte natuurlijk...;-)

  • 04 September 2011 - 16:23

    Marieke:

    Ookal zit ik in Indonesie, ik volg je wel hoor! Leuk he, die reisvoorbereidingen?! Heel veel plezier op reis!

  • 04 September 2011 - 16:53

    Janet:

    Hehe, mag ik eindelijk ook eens reageren op een ander weblog!!! Ik zal je vorige verhalen ook nog gaan lezen....Succes met voorbereiden!

  • 04 September 2011 - 18:16

    Maaike:

    Het gaat al snel. Veel plezier. En wij blijven gewoon in Nl...

  • 05 September 2011 - 05:08

    :

    Ook al zit in de VS, ik volg je wel hoor! Veel plezier met aftellen, nog minder dan 2 weken en ook nog een farmaweekend in het vooruitzicht

  • 05 September 2011 - 08:29

    Elke Leunen:

    Ik dacht dat ik de enige ben die maar twee weken weggaat, maar jij bent dus ook zo'n pechvogel.

    Goede reis en veel plezier!

  • 05 September 2011 - 15:11

    Maarten:

    Ik schat in dat je laatste zin bedoeld is om een reactie uit te lokken van onderwijzers, die vanaf weer hun best mogen doen om te voorkomen dat de jeugd van tegenwoordig opgroeit voor galg en rad. Maar dat plezier geef ik je niet; ik houd gewoon mijn mond. Ik zag trouwens dat er heel prima hotels in de buurt van Schiphol zijn om daar de nacht voor vertrek te overnachten...

  • 05 September 2011 - 15:54

    Hilde:

    Maarten, heb je mijn stukje helemaal tot het eind gelezen?? Da's een mijlpaal zeg! Had ik nooit verwacht!
    Over die hotels zal ik het niet hebben...er zijn nl ook een heleboel creches waar je je kids de dag ervoor heen kan sturen ipv hun tante in te schakelen ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwolle

Peru en Bolivia

Recente Reisverslagen:

16 Oktober 2011

Filmpjes

14 Oktober 2011

Foto's

11 Oktober 2011

Weer thuis

08 Oktober 2011

Spierpijn in de vingers

04 Oktober 2011

Weer meer zuurstof n de lucht
Hilde

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 56815

Voorgaande reizen:

25 November 2014 - 24 Juni 2015

De grootste reis van ons leven

07 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Kroatie

14 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Rondje Ijsland

30 September 2012 - 06 Oktober 2012

Back to Rome

09 Juni 2012 - 03 Juli 2012

Het wilde westen

08 April 2012 - 14 April 2012

Corsica

17 September 2011 - 10 Oktober 2011

Peru en Bolivia

19 April 2011 - 22 April 2011

Valencia

25 September 2010 - 17 Oktober 2010

Afrika deel 3

29 September 2009 - 22 Oktober 2009

2e keer Afrika

10 September 2008 - 03 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: