Wat nieuwtjes - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu Wat nieuwtjes - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

Wat nieuwtjes

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

17 Mei 2009 | Nederland, Zwolle

Nog wat nieuwsberichten van de afgelopen maand:

Voor aanslagen op belangrijke personen hoef je natuurlijk niet perse op vakantie, getuige koninginnedag. Maar ook in het zuiden van Afrika gebeurt er wel eens wat: de minister president van Lesotho, Bethuel Pakalitha Mosisili, heeft afgelopen maand een moordaanslag overleefd. Hij werd thuis beschoten maar niemand raakte gewond gelukkig.

In Zuid-Afrika is Jacob Zuma president geworden. Wie nou precies de first lady is, is niet zo bekend. Hij (67 jaar oud) is momenteel met 3 vrouwen getrouwd (waarvan 2 in 34 en 35 jaar) en heeft 19 kinderen. Ook is hij van 1 vrouw gescheiden en heeft 1 vrouw zelfmoord gepleegd. Polygamie is in Kwazulu-Natal nog heel normaal. Misschien maak ik ook wel kans...trouwens, de schatrijke 39-jarige koning van Swaziland heeft 13 vrouwen en is op zoek naar meer...

In Afrika is nog geen enkel geval van Mexicaanse griep opgedoken. Waarschijnlijk gaan Afrikanen gewoon niet zo ver weg op vakantie. Maar het duurt nog even voor ik die kant op ga, dus het zegt nog niks. Gelukkig hebben we altijd wel wat Tamiflu op voorraad in de apotheek. De cholera afkomstig van Zimbabwe is onder controle.

Bij Djoser is elke reis 3 euro duurder dan hij eigenlijk is. Zo steun je namelijk Unicef met hun project "onderwijs voor meisjes in Jemen". Best aardig, want Djoser betaalt zelf per boeking ook nog 3 euro.

De kabelbaan naar de Tafelberg (Kaapstad) is in augustus gesloten vanwege onderhoudswerkzaamheden. Je kunt natuurlijk altijd nog te voet omhoog, maar daar kwam vorig jaar een Nederlandse bij om het leven, want dat is behoorlijk steil. Voorlopig ga ik er maar vanuit dat hij in oktober gewoon weer draait! Hopelijk is dan het voetbalstadion voor het WK 2010 waar we ons bijna voor geplaatst hebben ook helemaal klaar. Kan ik vast de middenstip stelen! En misschien dat de shirts van Ajax Cape town deze keer ook te koop zijn.

Tot zover de laatste nieuwtjes.
Nog 135 dagen voor vertrek.

  • 20 Mei 2009 - 17:13

    Carola:

    He Hilde
    Wat geinig dat je zo met een fototje en een link naar je eigen site op mijn site komt. Kijken of mij dat ook lukt, al snap ik niet hoe je het hebt gedaan.
    Dit is dus een test
    groetjes Carola

  • 20 Mei 2009 - 17:14

    :

    Aha, ik snap het, het werkt alleen als ik ben ingelogd, lekker slim van mij.
    doei Carool

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 56582

Voorgaande reizen:

25 November 2014 - 24 Juni 2015

De grootste reis van ons leven

07 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Kroatie

14 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Rondje Ijsland

30 September 2012 - 06 Oktober 2012

Back to Rome

09 Juni 2012 - 03 Juli 2012

Het wilde westen

08 April 2012 - 14 April 2012

Corsica

17 September 2011 - 10 Oktober 2011

Peru en Bolivia

19 April 2011 - 22 April 2011

Valencia

25 September 2010 - 17 Oktober 2010

Afrika deel 3

29 September 2009 - 22 Oktober 2009

2e keer Afrika

10 September 2008 - 03 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: