Me and my little pony - Reisverslag uit Hogsback, Zuid-Afrika van Hilde - WaarBenJij.nu Me and my little pony - Reisverslag uit Hogsback, Zuid-Afrika van Hilde - WaarBenJij.nu

Me and my little pony

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

12 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Hogsback

Hallo daar!
Eindelijk een internet mogelijkheid! En nog wel in een backpackers camping. Ik zal maar verder gaan bij de vorige keer en dan een beetje tot de hoogtepunten beperken, al zijn dat er vele...terwijl ik dit typ hoost het buiten trouwens, maar door jullie sms'jes over shitweer houden we hier de moed er in!
De truck doet het weer! Het was erg grappig, want we hadden te horen gekregen dat we dezelfde dag nog zouden vertrekken. Tenten dus ingepakt en onze buren keken weer blij. Een kwartier later mochten we ze weer opzetten, want het duurde toch langer dan gedacht. Het gezicht van de buurman was super! Aan het eind van de dag was het probleem verholpen en als goedmakertje kregen we nog een gamedrive. Helaas was de chauffeur hierbij zo onder de indruk van leeuwen, dat hij zelf goed zicht had en ons achter een boom parkeerde...great! Wel vechtende olifanten gezien en een mooie neushoorn. Genoten dus van de laatste Kruger-dag.
De volgende dag was het vroeg opstaan, om 5.10 uur want we moesten nu 2x zo ver rijden! Een reisdag verloopt meestal wat slapend en ook deze keer was dat het geval. Het was zondag en we kwamen er achter dat er geen alcohol werd verkocht op die dag: bij de kassa werd dat uit je wagentje gehaald, lekker handig. Helemaal omdat we naar Swaziland gingen en je daar uberhaupt niet zo veel kan kopen. Toen we aankwamen op een weiland wat onze camping bleek te zijn, begon het te regenen. Zo'n xenos-poncho blijkt best goed te werken! De rest van de dag met veel kleren aan rond het kampvuur doorgebracht: koud en klam, niet de beste nacht, maar met sokken aan was het te doen.
De volgende dag was het de bedoeling om een 2 uur durende wandeling naar een waterval te maken. Iedereen had wat te eten en wat te drinken mee, maar wat een wandeling moest zijn, was een ware bergbeklimming. Als er geen mensen voor mij hadden gelopen, had ik niet eens een pad gezien! Vlak voor de waterval vond ik het welletjes met afdalen. Later hoorde ik dat de waterval niet echt super was. De terugweg was baie zwaar! In plaats van 2 uur waren we pas na 4 uur weer bij de truck. Half dood van te weinig drinken en de hete zon. Daarna half dood door onderkoeling omdat de bewolking en regen terug kwam. Na een lunch in de regen kwam iedereen langzaam weer bij kennis.
Op 6 oktober stonden we op om een natte tent in te pakken. De temperatuur steeg gelukkig snel, dus even later konden we klagen over de hitte. Weer een lange reisdag, nu richting Kwazulu Natal, naar het Hluhluwe park. Dit is echt super veel mooier dan Kruger, veel groen

  • 12 Oktober 2009 - 12:09

    Maaike:

    Hai, ik had al net gereageerd op je volgende stukje aangezien ik die vandaag pas las, maar leuk om weet wat te lezen.

    groetjes Maaike

  • 12 Oktober 2009 - 12:13

    Ma:

    Hil, ik las net je verhaal, maar volgens mij is het niet af of komt de rest niet goed door. In ieder geval heb je al weer veel beleefd en heb je pech met het weer. Niks voor mij met zo'n natte tent. Toch heb je vast met elkaar veel lol en je up-dates zijn ook enig om te lezen.
    Liefs, ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 56606

Voorgaande reizen:

25 November 2014 - 24 Juni 2015

De grootste reis van ons leven

07 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Kroatie

14 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Rondje Ijsland

30 September 2012 - 06 Oktober 2012

Back to Rome

09 Juni 2012 - 03 Juli 2012

Het wilde westen

08 April 2012 - 14 April 2012

Corsica

17 September 2011 - 10 Oktober 2011

Peru en Bolivia

19 April 2011 - 22 April 2011

Valencia

25 September 2010 - 17 Oktober 2010

Afrika deel 3

29 September 2009 - 22 Oktober 2009

2e keer Afrika

10 September 2008 - 03 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: