Nog 1 dagje werken! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu Nog 1 dagje werken! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

Nog 1 dagje werken!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

14 September 2011 | Nederland, Zwolle

Pff, wat is een reis voorbereiden toch vermoeiend...gelukkig volgt de vakantie dan snel. Nog maar 1 dagje werken! Gelukkig is mijn crew geheel aanwezig gedurende de ochtend en bijna geheel in de middag, zodat ik hoop op een relaxed dagje waarin mijn bureau er uiteindelijk superschoon en leeg uit komt te zien! Er ligt op zich niet heel veel meer, dus dat moet wel lukken!

De vertrekbrief is natuurlijk al binnen. Behalve mijn e-ticket en de vliegtijden stond er eigenlijk niets in. Maar door de reisinformatie per dag te lezen ben ik toch nog wat wijzer geworden. Zo heb ik nu een muts en handschoenen in gepakt. Eigenlijk moet ik ook oude kleren mee nemen voor in de mijn, maar dat vind ik zonde van de ruimte. Bovendien zijn al mijn kleren al behoorlijk oud ;-). Met veel geschrap kom ik inmiddels op 16 kg in 1 tas en dan nog 1 rugzak als handbagage. Past eigenlijk best gemakkelijk. Ook omdat het meeste toch eigenlijk niet mee hoeft. Maar ook wat wisselingen gedaan tov vorig jaar: nu mijn wind- en waterdichte zomerjas mee ipv de poncho van de Xenos. Ik heb nu wel heel veel warme kleren ingepakt, maar juist vanavond lees ik bij de weersvoorspellingen weer veel 25 graden-dagen...gelukkig spreken ze elkaar nog steeds tegen. Zo houdt weather.com het nog steeds op 16 graden in Nazca, terwijl ze wel elke dag op "nu" 32 graden vermelden. Dan doet weeronline het toch wel beter, die zegt continu 30 graden. Misschien toch nog een korte broek extra in mijn tas doen...als het er 1 dag inzit is het vast weer wat ingeklonken en dan past het wel.
Het scheelt wel dat je een aantal kampeerspullen thuis kan laten. Nu heb ik ruimte voor 2 reisgidsen en zelfs 1 boek. Omdat ik eigenlijk nooit een boek lees op vakantie (ik moet veel te veel om me heen kijken) heb ik nu maar voor One flew over the Cuckoo's nest gekozen, dat ken ik bijna uit mijn hoofd. Natuurlijk ook een puzzelboekje mee, waar ik dan traditiegetrouw 3 puzzels uit maak...waarom zou je dingen doen die je thuis ook kan doen als je aan de andere kant van de wereld zit???

Qua apparatuur ben ik goed uitgerust. Natuurlijk mijn spiegelreflex met 12 GB aan kaarten. Maar ook een klein toestelletje van mijn schoonzus geleend. Heerlijk ding: super klein, niks in te stellen, filmpje kan wel en panorama is ook leuke functie voor al die landschappen...Ook hier kunnen uiteraard zo'n 1000 foto's mee geschoten worden. Daarnaast neem ik een hoogtemeter mee, zodat ik minutieus kan bijhouden op welke hoogte ik me bevind (cijfertjes blijven leuk onderweg).
Over cijfertjes gesproken: ik heb de wisselkoersen bekeken en het is dit jaar zo gemakkelijk dat ik niet eens een rekenmachine nodig heb (shift F6 - C op mijn werk is een favoriet): in Peru is het delen door 10, in Bolivia delen door 4.

O ja, mijn weekend weg in Speuld was trouwens een super pre-vakantie. Heerlijk rust op de Veluwe, veel gezelligheid en spelletjes en mooie natuur. Lekker sportief veel km gewandeld en gefietst, zonsopgang wandeling over de bloeiende heide met mistbanken, kleurschakeringen en 2 herten was super (medewandelaar JW hield zelfs zijn mond...volgend jaar weer?). Wel op de terugweg ons beide bijna tegen een tegenligger aangereden, maar gelukkig ging alles net goed. Vervolgens stuurt mijn pa me foto's over een bergweg in Bolivia waar het je van gaat duizelen...oh wat heb ik daar een zin in. Ik hoop echt niet dat ik zulke wegen tref!

Nou het verhaal is weer lang geworden (sorry). Heb mezelf beloofd dat ik vanavond voetbal ging kijken, maar je snapt dat ik nog geen 5 minuten stil op een bank kan zitten. Elke keer weer even iets pakken, checken of als reminder op papier zetten...Maar het ziet er nu naar uit dat ik echt wel zowat klaar ben. De onderhandelingen over tijdstip van vertrek met broer zijn gestart, dus dat betekent dat ik in ieder geval zeker ben van een lift ;-). Nu morgen eerst nog even een gezellige aan-niets-anders-denken oppasdag met mijn nichtjes! Eens kijken of ik Minou nog mijn naam kan laten zeggen voor vertrek...

  • 14 September 2011 - 19:53

    Johan:

    Hoi wat leuke om dit te lezen.
    Ik krijg al echt een vakantie gevoel.
    Ik wens je echt veel plezier.
    Maar dat zal wel lukken denk ik.

    Grt johan

  • 14 September 2011 - 20:23

    Minou:

    Ijje
    Inne
    Hijje
    Hinje
    Inje


  • 14 September 2011 - 20:30

    Maarten:

    Ik heb helemaal niet het idee dat er onderhandeld wordt..... we gaan gewoon pas weg als ik wakker ben. Bovendien heb ik contact met de piloot gehad: hij gaat 2 uur later. Aardige vent trouwens.

  • 14 September 2011 - 20:34

    Hilde :

    Haha Minou, je bent net je vader, die weet soms ook niet het verschil tussen inge en hilde...
    M: Check je even of het een tulband-man is???

  • 15 September 2011 - 04:21

    Carola:

    Succes met je laatste dag werken. Jij bent net als ik zo vroeg begonnen met proef-pakken (en ik heb het toen ook maar in mijn tas gelaten) dat je vlgs mij relaxed weggaat.
    Ik zit idd in de kou nu, overdag 11-14 graden, 's nachts slechts 4!! En helaas is het slecht weer, regen en mist dus het voelt ook nog eens superkoud. Komt de adidastrui die ik in Vegas heb gekocht meteen van pas want ik heb geen sjaal en muts bij me!
    Goede vlucht.
    groetjes Carool
    n.b. weeronline is briljantt voor in NL maar voor het buitenland zijn ze altijd veel te optimistisch

  • 15 September 2011 - 15:03

    Marieke:

    Nou dat moet lukken nog één dag werken. Ben benieuwd naar je andere veel te lange verhalen. Gelukkig vervelen ze niet ;)

  • 15 September 2011 - 17:21

    JW:

    Goed dat ik zo stil was. Je zult me nog missen straks, wie moet daar de wilde beesten aanwijzen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwolle

Peru en Bolivia

Recente Reisverslagen:

16 Oktober 2011

Filmpjes

14 Oktober 2011

Foto's

11 Oktober 2011

Weer thuis

08 Oktober 2011

Spierpijn in de vingers

04 Oktober 2011

Weer meer zuurstof n de lucht
Hilde

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 56559

Voorgaande reizen:

25 November 2014 - 24 Juni 2015

De grootste reis van ons leven

07 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Kroatie

14 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Rondje Ijsland

30 September 2012 - 06 Oktober 2012

Back to Rome

09 Juni 2012 - 03 Juli 2012

Het wilde westen

08 April 2012 - 14 April 2012

Corsica

17 September 2011 - 10 Oktober 2011

Peru en Bolivia

19 April 2011 - 22 April 2011

Valencia

25 September 2010 - 17 Oktober 2010

Afrika deel 3

29 September 2009 - 22 Oktober 2009

2e keer Afrika

10 September 2008 - 03 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: