De uitwerking van 1 muntje - Reisverslag uit Lisse, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu De uitwerking van 1 muntje - Reisverslag uit Lisse, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

De uitwerking van 1 muntje

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

28 September 2012 | Nederland, Lisse

Ja ja, het is weer zover, ik doe de naam van deze pagina weer eer aan. Deze keer een hele week Rome met Frank!
Terwijl ik lekker uitgeslapen heb vanochtend (ik heb al vakantie), is de heer des huizen nog even aan het werk (verschil moet er zijn tenslotte) en dat geeft mij de gelegenheid om nog voor de reis even een berichtje te tikken.

Ook de geupdate pagina van waarbenjij bevat vlaggetjes en de Italiaanse heb ik nog niet in bezit.
Ik ben wel eerder in Italië geweest, kamperen met een huisgenote in de Dolomieten en als scholier ben ik op Rome reis geweest. Dat is ook de oorzaak waarom we nu naar Rome gaan. Toendertijd (we hebben het nu over 18 jaar geleden denk ik) heb ik 1 muntje in de Trevi fontein gegooid en als je dat doet betekent het dat je nog een keer terug komt in Rome. Ik had toen niet het idee dat ik daar 18 jaar over zou doen, maar sommige dingen in het leven komen nou eenmaal later dan je dacht ;-).

Ik weet nog een paar dingen van die Rome reis: heel lekker ijs, de drukte in de bus, knappe Italianen die je een roos willen verkopen, een begeleider die in een oud amfitheater een operaconcert weggaf, maar bovenal herinner ik me een boordevol programma waarbij we kerk in, kerk uit sjouwden! Alhoewel ik die reis fantastisch vond, gaan we dat nu anders aanpakken. Ik heb mezelf beloofd niet alle kerken te willen bekijken, niet elke oude steen op de foto te zetten en niet na 2 dagen al afgepeigerd te zijn....deze keer gaat het anders: we bekijken de hoogtepunten, maar gaan ook genieten van de Italiaanse koffie (in het NOS journaal laatst dat de prijs boven de euro kwam...), van de zon en natuurlijk van een hele week bij elkaar zijn!

Om dit te verwezenlijken heb ik de reisgids alleen nog open gehad om de lokatie van het hotel te bepalen...dichtbij een metrostation zodat we vanaf het vliegveld niet zo hoeven te sjouwen....en vervolgens boeken we een shuttlebus die ons gewoon naar het hotel brengt...leuk bedacht dus, maar de lokatie is prima: tussen colloseum en station in, dus aan de rand van het centrum....1,5 km van de Trevi, je weet tenslotte nooit of een eurocent dezelfde uitwerking heeft...

We vliegen zondag met KLM, lekker relaxed om kwart voor 10 weg en komen zaterdag pas weer terug. Genoeg tijd dus om de belangrijkste dingen te zien....nu dus snel een eind aan dit verhaaltje want ik moet nog een reisgids doornemen ;-).