Voorbereiding - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu Voorbereiding - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

Voorbereiding

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

20 Juli 2009 | Nederland, Zwolle

Hoi,
terwijl iedereen zowat in het buitenland zit of binnenkort gaat, blijf ik nog even in Nederland. Niet erg als het mooi weer is, maar al die regen van de laatste tijd...ik lees net dat het in Kaapstad, waar het winter is gewoon zonnig en 23 graden is!! Gelukkig koelt het daar deze week af naar normalere temperaturen van 15 graden. Het moet niet te gek worden tenslotte!

In de voorbereiding heb ik van mijn buurvrouw een reisgids over Zuid-Afrika te leen. Leuk om te lezen natuurlijk! Niet dat ik veel aan het reisprogramma kan veranderen, maar je bent toch weer wat beter voorbereid. Zo sta ik straks niet voor lul met mijn uitspraak van Knysna en Hluhluwe. Ik dacht dat je moest zeggen Knisna en Luluwe. Maar het is dus Naisna en Sjloesloewe. Toch moeilijker dan ik dacht.

Ik heb afgelopen weekend nog even geïnformeerd naar de boekingsstatus en die stond toen nog steeds op 7 mensen. Zelfde samenstelling. Begon me dus al een beetje zorgen te maken, maar vandaag is op de website te zien dat de reis van "voldoende plaatsen" naar "beperkt aantal plaatsen" is veranderd. Dat kan toch niet anders dan dat er nu dus genoeg mensen zijn! Nu dus helemaal gerustgesteld!

Tja en dan de Mexicaanse griep. Tegen de tijd dat ik wegga zal die wel meer in opmars zijn, met de herfst/winter voor de boeg. Ik ben te vroeg weg voor de vaccinatie ronde, kan ik mooi eerst kijken of niemand schade van die vaccins ondervindt (al ben ik daar niet zo bang voor). Mondkapjes meenemen? Tamiflu? Nou ja, ik zie het allemaal wel tegen die tijd.

Omdat ik vorig jaar mijn afritsbroek per ongeluk in Kaapstad heb laten liggen (ik dacht dat het vieze was van mijn kamergenote was...) moest ik nu weer een nieuwe kopen. Vol enthousiasme omdat er 1 echt goed zat en ook nog eens een goede lengte had, heb ik er 2 gekocht. Die dingen zijn toch enorm handig tijdens zo'n kampeerreis! Ook al waren ze niet zo duur, deze keer ga ik wel beter opletten met inpakken in Kaapstad!

Begin augustus nog even kamperen in Drenthe. Even afwachten hoe dat met de rug gaat. Overdag heb ik niet zoveel last, maar 's nachts weet ik soms niet zo goed hoe ik moet liggen. Dus sinds vandaag probeer ik dan toch echt 2x per dag oefeningen te doen. Ik hoop het minstens 1 week vol te houden...

• 20 Juli 2009 - 21:04

Wouter:

Ander matras misschien?

• 21 Juli 2009 - 00:22

He Hilde
    Trouwe fan, kan ik ook weer eens even iets bij jou typen. Is die rug nu nog steeds niet over, hoop dat het over 70 dagen (want dan ga je zegt deze site) beter is en natuurlijk ook voor het farmaweekend.
    Veel plezier met lezen, papieren reizen vind ik ook altijd al leuk.
    groejes uit Montreal, Carola