Kamperen op een matje - Reisverslag uit Schipborg, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu Kamperen op een matje - Reisverslag uit Schipborg, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

Kamperen op een matje

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

10 Augustus 2009 | Nederland, Schipborg

Afgelopen weekend ben ik gaan proefkamperen in Schipborg. Even testen of mijn rug tegen het tent-leven kan. Ik had zowel een luchtbed als een matje mee, maar het luchtbed was zo wiebelig, dat ik maar snel alleen op mijn matje ben gaan liggen. Viel me alleszins mee. Elke nacht wel slecht geslapen, maar dat kwam ook door een levendige N34 en te veel gedronken (qua volume hoor, niet de alcohol) en dus eruit voor een wc-bezoek. Donderdagochtend was ik dus wel erg moe, maar geen rugklachten. In de hitte naar de dierentuin in Emmen geweest. Meestal zie je met die hitte weinig, maar deze keer hebben we gewoon rennende zebra's en ruziemakende bavianen gezien. Naast de normale dieren, was er ook een overvloed aan wespen, die vooral op Lisa afkwamen. Jammer dat we de elektrische tennis-moordmachine niet mee hadden, want nu kwamen ze na het wegjagen steeds terug.
's Middags heb ik nog sportief gevoetbald me als gevolg dat ik 's avonds niet meer bijkwam van de rugpijn. Gelukkig sliep ik 1 nachtje in mijn eigen bed thuis. Het werken op vrijdag ging daardoor weer prima.
Vrijdagavond weer richting camping. Weer slecht geslapen, om 7.30 uur wist ik echt niet meer hoe te liggen en ben ik maar opgestaan. Toch heb ik de rest van de dag nog allemaal sportieve prestaties kunnen leveren met voetballen, beach ballen en me uitleven in de speeltuin. Alleen het spring-luchtkussen is niet zo goed voor je rug...
Op zondag was ik wel wat afgepeigerd, maar toch met een paracetamolletje prima volgehouden.
De conclusie van het weekend is dat ik mijn eigen matje wel meeneem naar Afrika en dat ik dan samen met het aanwezige matje prima moet kunnen slapen. Daarnaast moet ik of minder drinken 's avonds of vroeger opstaan, want anders moet ik 's avonds door de bushbush naar de wc lopen.

Op de site van Djoser staat sinds zondag opeens dat er nog maar 5 plaatsen over zijn, dus dat komt helemaal goed. Ik kreeg ook al een aanmaningsmailtje dat ik 8 weken van te voren alles betaald moest hebben. Het mailtje kwam 10 weken voor de vertrekdatum, dus tijd zat nog natuurlijk.
Nog maar 50 dagen! Het schiet nu echt wel op hoor!!

  • 11 Augustus 2009 - 00:49

    Carola:

    Heel goed zo'n testsessie. Ik had eerst in mijn canada tent ook geen matje, maar na 3 nachten op de grond (hard en koud) heb ik toch maar even 10 dollar geofferd voor zo'n flutding, maar het gaat nu stukken beter.
    Hoop dat je rug niet tegenwerkt.
    groetjes Carola

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 56549

Voorgaande reizen:

25 November 2014 - 24 Juni 2015

De grootste reis van ons leven

07 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Kroatie

14 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Rondje Ijsland

30 September 2012 - 06 Oktober 2012

Back to Rome

09 Juni 2012 - 03 Juli 2012

Het wilde westen

08 April 2012 - 14 April 2012

Corsica

17 September 2011 - 10 Oktober 2011

Peru en Bolivia

19 April 2011 - 22 April 2011

Valencia

25 September 2010 - 17 Oktober 2010

Afrika deel 3

29 September 2009 - 22 Oktober 2009

2e keer Afrika

10 September 2008 - 03 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: