Kamperen op een matje - Reisverslag uit Schipborg, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu Kamperen op een matje - Reisverslag uit Schipborg, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

Kamperen op een matje

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

10 Augustus 2009 | Nederland, Schipborg

Afgelopen weekend ben ik gaan proefkamperen in Schipborg. Even testen of mijn rug tegen het tent-leven kan. Ik had zowel een luchtbed als een matje mee, maar het luchtbed was zo wiebelig, dat ik maar snel alleen op mijn matje ben gaan liggen. Viel me alleszins mee. Elke nacht wel slecht geslapen, maar dat kwam ook door een levendige N34 en te veel gedronken (qua volume hoor, niet de alcohol) en dus eruit voor een wc-bezoek. Donderdagochtend was ik dus wel erg moe, maar geen rugklachten. In de hitte naar de dierentuin in Emmen geweest. Meestal zie je met die hitte weinig, maar deze keer hebben we gewoon rennende zebra's en ruziemakende bavianen gezien. Naast de normale dieren, was er ook een overvloed aan wespen, die vooral op Lisa afkwamen. Jammer dat we de elektrische tennis-moordmachine niet mee hadden, want nu kwamen ze na het wegjagen steeds terug.
's Middags heb ik nog sportief gevoetbald me als gevolg dat ik 's avonds niet meer bijkwam van de rugpijn. Gelukkig sliep ik 1 nachtje in mijn eigen bed thuis. Het werken op vrijdag ging daardoor weer prima.
Vrijdagavond weer richting camping. Weer slecht geslapen, om 7.30 uur wist ik echt niet meer hoe te liggen en ben ik maar opgestaan. Toch heb ik de rest van de dag nog allemaal sportieve prestaties kunnen leveren met voetballen, beach ballen en me uitleven in de speeltuin. Alleen het spring-luchtkussen is niet zo goed voor je rug...
Op zondag was ik wel wat afgepeigerd, maar toch met een paracetamolletje prima volgehouden.
De conclusie van het weekend is dat ik mijn eigen matje wel meeneem naar Afrika en dat ik dan samen met het aanwezige matje prima moet kunnen slapen. Daarnaast moet ik of minder drinken 's avonds of vroeger opstaan, want anders moet ik 's avonds door de bushbush naar de wc lopen.

Op de site van Djoser staat sinds zondag opeens dat er nog maar 5 plaatsen over zijn, dus dat komt helemaal goed. Ik kreeg ook al een aanmaningsmailtje dat ik 8 weken van te voren alles betaald moest hebben. Het mailtje kwam 10 weken voor de vertrekdatum, dus tijd zat nog natuurlijk.
Nog maar 50 dagen! Het schiet nu echt wel op hoor!!

• 11 Augustus 2009 - 00:49

Carola:

Heel goed zo'n testsessie. Ik had eerst in mijn canada tent ook geen matje, maar na 3 nachten op de grond (hard en koud) heb ik toch maar even 10 dollar geofferd voor zo'n flutding, maar het gaat nu stukken beter.
    Hoop dat je rug niet tegenwerkt.
    groetjes Carola