Het weer - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu Het weer - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

Het weer

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

01 September 2009 | Nederland, Zwolle

Nu hier de herfst zijn intrede doet, kan ik niet wachten om op vakantie te gaan. Eerst dit weekend nog uitwaaien aan zee met de farma-vriendjes, gelukkig toch een mooie bungalow, dus wel droog!
Maar over 4 weken zit ik al in Zuid-Afrika! Nu gaat het echt snel! Het aanschaf-lijstje is ook nog maar heel kort, het meeste heb ik al. Ook de antibiotica en malariapillen zijn binnen.

Tijd dus om me allerhande weersvoorspellingen te bekijken...beetje voorpret over mooie temperaturen, zeg maar.
Om jullie even jaloers te maken wat vooruitzichten voor komende week (je moet daarbij in gedachten houden dat het daar nu dus begin van de lente is en het dus alleen maar meer lente wordt...).
Pretoria/Johannesburg: stabiel 28 graden met alleen maar zon
Krugerpark: stabiel 26 graden met alleen maar zon
Swaziland: stabiel boven de 30 graden met alleen maar zon
Drakensbergen: tussen de 20 en 30 graden met af en toe een bui
Lesotho: stabiel 25 graden met nachttemperaturen rond de 2 graden (brrr)
Knysna: variabel weer met temperaturen tussen de 13 en 24 graden
Kaapstad: veel halfbewolkt, af en toe een bui, temperaturen tussen de 12 en 20 graden.

Zoals je ziet gaat het van heel warm naar wat frisjes. Dat wordt natuurlijk wel beter nog in de komende anderhalve maand (ik zit pas half oktober bij Knysna). Het is dus zaak om mijn beetje-bruine kleurtje te onderhouden in het zonnige Nederland, zodat ik niet te snel verbrand. Als het goed is komt hier af en toe de zon nog wel te voorschijn, ik denk dat ik dan maar vrij moet krijgen. Dat is beter voor mijn gezondheid tenslotte...
Voordeel van eindigen in Kaapstad is dat de overgang naar het einde van de herfst hier straks ook iets minder groot is, al valt het vast tegen.

Over 1 week komen de e-mailadressen van mijn reisgenoten vrij en kan ik even informeren op welke dag en welk tijdstip er mensen mee willen naar Robbeneiland, zodat ik dat vanaf hier kan boeken. Wat dat betreft is Djoser een goede reisorganisatie want die mailt nu rond dat je dat wegens drukte het beste van te voren kan reserveren voor dag 22 van de reis.

Nu eerst maar eens een tas inpakken voor een weekendje 's Gravenzande. Paraplu maar mee...

  • 08 September 2009 - 02:04

    :

    He Hilde
    Nog 3 weekjes precies, komt snel dichtbij zeg, lekker! Om even aan te haken: Miami Beach 32 graden, zon met wolkje en helaas doen ze er ook wat regen bij (daar had ik niet op gerekend!!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 56588

Voorgaande reizen:

25 November 2014 - 24 Juni 2015

De grootste reis van ons leven

07 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Kroatie

14 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Rondje Ijsland

30 September 2012 - 06 Oktober 2012

Back to Rome

09 Juni 2012 - 03 Juli 2012

Het wilde westen

08 April 2012 - 14 April 2012

Corsica

17 September 2011 - 10 Oktober 2011

Peru en Bolivia

19 April 2011 - 22 April 2011

Valencia

25 September 2010 - 17 Oktober 2010

Afrika deel 3

29 September 2009 - 22 Oktober 2009

2e keer Afrika

10 September 2008 - 03 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: