Het weer - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu Het weer - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

Het weer

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

01 September 2009 | Nederland, Zwolle

Nu hier de herfst zijn intrede doet, kan ik niet wachten om op vakantie te gaan. Eerst dit weekend nog uitwaaien aan zee met de farma-vriendjes, gelukkig toch een mooie bungalow, dus wel droog!
Maar over 4 weken zit ik al in Zuid-Afrika! Nu gaat het echt snel! Het aanschaf-lijstje is ook nog maar heel kort, het meeste heb ik al. Ook de antibiotica en malariapillen zijn binnen.

Tijd dus om me allerhande weersvoorspellingen te bekijken...beetje voorpret over mooie temperaturen, zeg maar.
Om jullie even jaloers te maken wat vooruitzichten voor komende week (je moet daarbij in gedachten houden dat het daar nu dus begin van de lente is en het dus alleen maar meer lente wordt...).
Pretoria/Johannesburg: stabiel 28 graden met alleen maar zon
Krugerpark: stabiel 26 graden met alleen maar zon
Swaziland: stabiel boven de 30 graden met alleen maar zon
Drakensbergen: tussen de 20 en 30 graden met af en toe een bui
Lesotho: stabiel 25 graden met nachttemperaturen rond de 2 graden (brrr)
Knysna: variabel weer met temperaturen tussen de 13 en 24 graden
Kaapstad: veel halfbewolkt, af en toe een bui, temperaturen tussen de 12 en 20 graden.

Zoals je ziet gaat het van heel warm naar wat frisjes. Dat wordt natuurlijk wel beter nog in de komende anderhalve maand (ik zit pas half oktober bij Knysna). Het is dus zaak om mijn beetje-bruine kleurtje te onderhouden in het zonnige Nederland, zodat ik niet te snel verbrand. Als het goed is komt hier af en toe de zon nog wel te voorschijn, ik denk dat ik dan maar vrij moet krijgen. Dat is beter voor mijn gezondheid tenslotte...
Voordeel van eindigen in Kaapstad is dat de overgang naar het einde van de herfst hier straks ook iets minder groot is, al valt het vast tegen.

Over 1 week komen de e-mailadressen van mijn reisgenoten vrij en kan ik even informeren op welke dag en welk tijdstip er mensen mee willen naar Robbeneiland, zodat ik dat vanaf hier kan boeken. Wat dat betreft is Djoser een goede reisorganisatie want die mailt nu rond dat je dat wegens drukte het beste van te voren kan reserveren voor dag 22 van de reis.

Nu eerst maar eens een tas inpakken voor een weekendje 's Gravenzande. Paraplu maar mee...

• 08 September 2009 - 02:04

He Hilde
    Nog 3 weekjes precies, komt snel dichtbij zeg, lekker! Om even aan te haken: Miami Beach 32 graden, zon met wolkje en helaas doen ze er ook wat regen bij (daar had ik niet op gerekend!!)