Au! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu Au! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

Au!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

12 September 2009 | Nederland, Zwolle

Pff, ik had me voorgenomen om mijn gebruikelijke griep/verkoudheid/ontsteking voor de reis dit jaar over te slaan. Dat lijkt goed te lukken, want mijn verkoudheid is al weer over.
Maar nu had ik het plan opgevat om de tuin te doen en ja hoor, rij ik met de groene Otto over mijn teen. Op zich niet erg, maar nu is een kwart van de nagel half afgescheurd. Het bloedt gelukkig niet meer, maar de nagel is niet meer zo mooi. Hij zit nog in het midden een klein beetje vast aan de rest, maar staat ook een beetje uit het lood. Omdat ik geen zin heb in een ontsteking of een bloeduitstorting onder de nagel, toch maar even de huisartsenpost gebeld...voet inpakken en hooghouden en goed opletten of het niet gaat ontsteken. Ja ja, lekker dan. Zal ik maar vast aan de antibiotica gaan??? En ik wilde nog wel de hele tuin doen vandaag! Eerst maar eens op zoek naar wat vette gazen en dan toch maar tijdelijk even omhoog doen. Ik denk dat het allemaal mee gaat vallen, want het doet niet zo heel zeer (dat vond de mevrouw aan de telefoon wel raar), alleen als ik er op druk. Dat is natuurlijk niet zo handig in mijn wandelschoenen, grrr. Dit zal toch wel in 2 weken herstellen mag ik aannemen? Eventuele doktersadviezen zijn uiteraard welkom, behalve het afknippen van de nagel want dat durf ik niet.

• 12 September 2009 - 13:17

Jwd:

de dokter zegt niet te snel aan de antibiotica (en goed naar de huisarts luisteren). We hebben trouwens nog een halve liter jodium staan. Wil je die meenemen? Kan vast wel in de handbagage. Eventueel wil Dagmar morgen na de kerkdienst de nagel wel afknippen voor je.