Beter - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu Beter - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

Beter

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

15 September 2009 | Nederland, Zwolle

Toch maar snel even een update, het gaat namelijk geweldig goed met mijn teen! Vandaag vol enthousiasme aan de doktersassistente mijn nagel laten zien, maar die vond juist dat de dokter toch even moest knippen, omdat er een grote kans was dat de nagel nu in mijn vlees ging groeien. Ik zag het probleem niet, de pijn is weg en dat kan toch best 6 weken wachten, maar zoals het een goede assistente betaamt, had ik opeens om half 4 een afspraak staan. Tegenspraak werd uiteraard niet geduld...hele dag dus bang gemaakt door mijn collega's, horrorverhalen met een troostboodschap (het doet maar even heel erg pijn...) maar gelukkig is mijn huisarts heeeel goed en vond hij het niet nodig om mij onnodig pijn te doen (en dat terwijl snijden zijn hobby is!). Hoezee! Nog even in de gaten houden, evt vlak van te voren nog even laten zien, maar dit komt allemaal gewoon weer goed! Met mijn rug gaat het de laatste tijd trouwens ook uitstekend. Af en toe wat last, maar over het algemeen prima resultaat met mijn oefeningen. Uiteraard vergt dit het nodige doorzettingsvermogen om elke dag 2 x die oefeningen te doen, dus grote kans dat ik het na de vakantie gewoon laat zitten. Ik was toch echt niet van plan om nog tot mijn 80e op zo'n matje wat te strekken en buigen...

Inmiddels is Robbeneiland geboekt. Samen met nog 6 anderen ga ik met de boot van 9 uur! Dat is de eerste boot en normaal zou ik dit erg vroeg vinden, maar van vorig jaar weet ik nog dat aan het eind van de reis dit soort tijden een uitslaap-gevoel geven. Geen probleem dus!

Het vluchtschema is nu ook definitief bekend. Daar kon niet veel aan veranderen want KLM vliegt maar 1x per dag op Johannesburg, maar toch. Een prima vliegtijd: 10.30 uur weg en thuis incheckbaar volgens mij, dus gewoon met bus en trein (gratis treinkaartje) naar Schiphol. Terug kom ik dan weer rond 10.30 aan en dus is de terugreis ook enorm relaxed.

De weersverwachting blijft onveranderd goed. Terwijl hier de verwarming spontaan aanslaat omdat het onder de 20 graden in mijn woonkamer is, gaat het daar toch vooral om 25+. Ook de nachttemperaturen van Lesotho zijn opgehoogd van -1 naar +6. Eitje dus!

Nog 2 weken te gaan. Het zit nog niet helemaal in mijn hoofd, dat ik dan ook echt weer in Afrika ben. Maar met een lang weekend voor de boeg (donderdag en vrijdag vrij, deze week) zal ik de voorbereidingen even helemaal doorvoeren (geld ophalen, medicijnpaspoort maken) en dan besef ik me wel weer dat de vakantie er nu eindelijk aan zit te komen!

  • 15 September 2009 - 20:14

    Hilde :

    o ja, nog excuses voor de wat onsmakelijke foto van de vorige keer. Zal ik niet weer doen...

  • 16 September 2009 - 08:17

    Wouter:

    6 weken wachten? Zoiets kan in een paar dagen van 'niets aan de hand' tot 'au au au au' veranderen....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 56847

Voorgaande reizen:

25 November 2014 - 24 Juni 2015

De grootste reis van ons leven

07 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Kroatie

14 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Rondje Ijsland

30 September 2012 - 06 Oktober 2012

Back to Rome

09 Juni 2012 - 03 Juli 2012

Het wilde westen

08 April 2012 - 14 April 2012

Corsica

17 September 2011 - 10 Oktober 2011

Peru en Bolivia

19 April 2011 - 22 April 2011

Valencia

25 September 2010 - 17 Oktober 2010

Afrika deel 3

29 September 2009 - 22 Oktober 2009

2e keer Afrika

10 September 2008 - 03 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: