Voor de 2e keer dit jaar geboekt - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu Voor de 2e keer dit jaar geboekt - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

Voor de 2e keer dit jaar geboekt

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

25 Juni 2010 | Nederland, Zwolle

Zo, we zijn een weekje verder en wederom heb ik een reis geboekt. Wel luxe om 2 reizen te boeken in 1 jaar...maar ja, klinkt beter dan het is natuurlijk, als er 1 niet doorgaat.
Na mijn constatering dat de kenia-reis niet meer op de website stond, kreeg ik via mail en brief de bevestiging dat er te weinig aanmeldingen waren en dat de reis dus gecanceld was. Ik had het al wel een beetje zien aankomen, maar toch jammer. Ik had al bij boeking gekeken naar een alternatief en dat was de kampeerreis naar Tanzania...maar die is dus ook gecanceld. Dus heb ik vervolgens het internet afgezocht naar andere kenia-reizen en ja hoor: baobab heeft in dezelfde periode een soortgelijke reis. Geregeld denk je dan, maar toen ik belde bleken zij ook slechts 3 aanmeldingen te hebben en de reis gaat pas door met 10. De mevrouw aan de telefoon probeerde positief te blijven, maar ik wist natuurlijk dat dat vrij kansloos is...niet boeken dus.
Vervolgens FOX, koning Aap en Sawadee bekeken, maar niks naar tevredenheid kunnen vinden, dus maar weer terug naar Djoser. Na overleg met een ervaren Afrika-reiziger (dank je wel, Elke) heb ik de knoop doorgehakt: ik ga dit jaar naar Kenia en Tanzania. Dan maar in 3 weken weer veel kilometers maken...'t lijkt bijna een straf maar als ik het programma bekijk, is het dat natuurlijk helemaal niet, want ook dit is een prachtige reis.
Ik zal hieronder nog even het korte reisschema geven, want daar gaat het natuurlijk om (zie gedeeltelijk het 1e bericht voor wat uitgebreidere info).

Dag 1: vliegen naar Londen en Nairobi
Dag 2: Op naar Mount Kenya (eeuwige sneeuw)
Dag 3: Naar Samburu National Park
Dag 4: Camping bij de Nyahururu waterval
Dag 5: Tocht naar het Nakuru meer
Dag 6: Tocht naar het Baringomeer
Dag 7: Vrije dag Baringomeer, op zoek naar de visarend
Dag 8: Naar de theeplantages van Kericho
Dag 9: Camping bij het supergrote Victoriameer
Dag 10: Op weg naar Serengeti
Dag 11: Gamedrives in Serengeti
Dag 12: Tocht naar Ngorongoro krater
Dag 13: Tocht langs vulkaankraters naar Mto Wa Mbu
Dag 14: Vrije dag Mto Wa Mbu met excursie naar boomklimmende leeuwen
Dag 15: Rit naar Moshi
Dag 16: Vrije dag in Moshi, aan de voet van de Kilimanjaro. Mogelijkheid om tot het 1e station omhoog te wandelen
Dag 17: Richting Usambaragebergte
Dag 18: Naar Dar es Salaam en dan de veerboot naar Zanzibar
Dag 19: Vrije dag in Stone Town op Zanzibar
Dag 20 en 21: Vrije dag aan het strand van Zanzibar
Dag 22: Terug naar Dar es Salaam met de veerboot
Dag 23: Terugvlucht naar Londen en A'dam.

Wel weer een weekje later vertrekken (dus nu nog steeds 14 weken te gaan) en dus ook meer reisdagen in oktober (korte regenperiode, 's avonds een plensbui, maar dus ook meer kans op groene natuur ipv bruine). Hierdoor is er wel meer kans om de gnoe's te zien in de Serengeti, denk ik. Bovendien zitten er iets minder meren in deze reis ivm de kenia-reis. Wel jammer dat ik nu de treinreis 's nachts mis, dat lijkt me leuker dan een veerboot (en betrouwbaarder, zo ver is het niet naar de Somalische vaarwateren met die piraten!).
Door de omboeking krijg ik 75 euro korting en bovendien is de reis al zo'n 200 euro goedkoper, mooi meegenomen (nou ja, in gedachte heb ik dat geld al weer aan allemaal leuke dingen uitgegeven). Alleen nog even een reisgids van Tanzania aanschaffen en een heleboel malaria-tabletten inkopen en ik ben er weer klaar voor! Het aftellen begint opnieuw...

  • 25 Juni 2010 - 19:50

    Wouter:

    Ha hils, mooi hoor dat het toch nog goedkomt. Ik ben jaloers op je tanzania-plannen!

  • 25 Juni 2010 - 19:58

    Hilde :

    Maar jij had vast de reis geboekt waar je ook nog even die Kilimanjaro tot de top oploopt...eitje voor een sportman als jij!

  • 25 Juni 2010 - 20:08

    Guess Who:

    Leuk he zo'n avondje eten en voetbal. Het kost een lieve duit, maar zo houd je er wel een leuke vakantiereis aan over. Terug naar Erwin levert jou ook wel de conditie op die je voor die Kilimanjaro nodig hebt, dus je zou nog kunnen switchen...

  • 25 Juni 2010 - 20:10

    Hilde :

    Is dit een hint dat ik nog moet betalen voor het eten en bier/rose????

  • 25 Juni 2010 - 21:12

    Jwd:

    Ook deze reis klinkt leuk en goed gevuld. Alle vrije dagen hebben ze ook programma. Dus ik verwacht dat het wel goed komt.

  • 26 Juni 2010 - 09:14

    Maaike:

    Hoi Hils,
    Fijn dat je toch nog op reis gaat. Het is wel een vol programma, maar het klinkt helemaal fantastisch! Maar is het al zeker dat deze reis wel doorgaat? In ieder geval duimen we!
    Maaike

  • 26 Juni 2010 - 09:20

    Hilde:

    Ja, deze heeft gegarandeerd vertrek. Er zijn nog maar 5 open plekken, dus hij komt misschien zelfs wel vol (al is het lekker om een paar lege plaatsen te hebben in zo'n truck hoor).

  • 26 Juni 2010 - 13:18

    Carola:

    toch weer wat moois om naar uit te kijken. Wij verdiepen ons er nu ook in maar zijn er nog niet uit wat het wordt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwolle

Afrika deel 3

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2010

Foto's

18 Oktober 2010

Brrr

15 Oktober 2010

de laatste zon

11 Oktober 2010

Eigenwijs

08 Oktober 2010

Mijn poep is plas (quote Lisa)
Hilde

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 56566

Voorgaande reizen:

25 November 2014 - 24 Juni 2015

De grootste reis van ons leven

07 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Kroatie

14 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Rondje Ijsland

30 September 2012 - 06 Oktober 2012

Back to Rome

09 Juni 2012 - 03 Juli 2012

Het wilde westen

08 April 2012 - 14 April 2012

Corsica

17 September 2011 - 10 Oktober 2011

Peru en Bolivia

19 April 2011 - 22 April 2011

Valencia

25 September 2010 - 17 Oktober 2010

Afrika deel 3

29 September 2009 - 22 Oktober 2009

2e keer Afrika

10 September 2008 - 03 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: