Brrr - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu Brrr - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

Brrr

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

18 Oktober 2010 | Nederland, Zwolle

pff, na de vakantie heb ik elk jaar natuurlijk een herfstig gevoel als ik terug kom in Nederland, maar nu gaat het van 35 graden op zaterdagmiddag naar 3 graden op station zwolle...dat is wel een heel groot verschil hoor!! Zomerdekbed lag nog op mijn bed, dus maar een extra deken gepakt. En natuurlijk na 3 weken eindelijk weer een hete douche met superstraal, ontbijt met vlokken, verse koffie en niet te vergeten wc papier waar gewoon een perforatierandje tussen de papiertjes zit. Wat kun je genieten van de kleine dingen...
Nog even kort hoe de laatste dagen zijn verlopen:
Zaterdag zijn we met een busje weer teruggereden naar Stone Town. Daar hebben we in de brandende zon 15 minuten in de rij gestaan (nadat we al een uur in de schaduw hadden gewacht). De chaos bij de boot was erger op de heenreis. Deze keer moest je de grote bagage wel zelf de boot op slepen en dan op de 1e verdieping afgeven. Op het bovenste dek zaten we in de schaduw en droog (kortstondig regenbuitje) en konden we genieten van een 2 uur durende versierpoging van een Zanzibar-man bij een blonde Duitse deerne, die uiteindelijk vlak voor aankomst leidde tot succes. Mevrouw had uiteindelijk toch al geen geld meer en geen slaapplaats, dus vond het best om die nacht bij hem te slapen. Dit werd uiteraard bezegeld met enkele zoenen en handtastelijkheden. Hij blij met het contact, zij met de slaapplaats en wij hebben uiteraard ook een hilarische tijd gehad.
Vervolgens moesten we in Dar es Salaam in de zaterdagspits met een pontje de stad uit naar onze nieuwe camping. Zonder lunch kwamen we daar uiteindelijk om 4 uur pas aan. Dus eerst loempiaatjes gegeten en toen gedouched en de tas definitief ingepakt. Tot mijn verbazing paste mijn slaapzak en matje allebei in mijn grote tas dus dat scheelde een boel gesleep! 's Avonds laatste groepsdiner, maar omdat iedereen dus tussen 5 en 6 nog 'geluncht' had, werd er niet zoveel gegeten en gingen we niet al te laat terug naar onze huisjes. Dat waren knusse huisjes met beneden de douche en bij de bovenverdieping de heerlijke matrassen met een veranda op palen en hangmat. Leuk plekje, wel jammer dat de veranda uitkeek op bomen en niet op het strandje, maar ach, we hadden toch geen tijd om er op te zitten.
De volgende morgen om 5 uur opgestaan en een klein ontbijt in de tas mee op weg naar het vliegveld. Daar ging alles vrij soepel en hadden we nog tijd om een kop koffie te drinken en de laatste Tanziaanse Shillingen op te maken. Ik heb uiteindelijk maar een cd gekocht met afrikaanse muziek, misschien is het wat. Vlak voor de final security werd Henri omgeroepen om zich te melden. Dat was natuurlijk wel even spannend, want wat was er aan de hand??? Uiteindelijk bleek dat ze alleen even wilde doorgeven dat op zijn plek in het vliegtuig het entertainment scherm kapot was...pff, dat is echt een boodschap waarvoor je iemand op het vliegveld laat omroepen. Ik had geluk met een plek naast het raam en ook naast Janet, mijn tentgenote, dus een prima reis gehad. Uitzicht op de Kilimanjaro, heel veel zand van de Sahara en Corsica en Sardinie. De alpen waren helaas niet zichtbaar door de wolken.
In Londen hadden we maar een uurtje om ons bij de gate te melden, maar deze keer gingen alle douane formaliteiten lekker snel en toen we voor het grote bord stonden, bleek onze vlucht een half uur vertraagd. Als celebrity hadden we deze keer tattoo koning Schiffmacher, maar dat zei me niet zoveel. Uiteindelijk kwamen we zo'n 50 minuten later aan dan gepland, maar door een mega-snelle bagageband kon ik de trein van kwart voor 10 nog halen en werd ik na 11 uur in het koude Zwolle opgehaald door mijn broer. Na nog een paar slokken wijn kwam ik na 12 uur aan in mijn eigen huisje. Daar nog anderhalf uur aan het stoeien geweest met foto's (eerste blik ziet er goed uit) en toen naar bed...vanochtend dus pas de stinktas geopend. Nu de eerste was eerst maar eens laten uitspoelen door de machine en dan extra lang wassen, dat is wel nodig. Ook een mail naar alle reisgenoten gestuurd met de email adressen, dus nu lekker tijd om met de foto's te beginnen...

  • 18 Oktober 2010 - 10:09

    Inge:

    Minou heeft ons laten doorslapen, dus ik heb zomaar een nacht van 7 uur gemaakt. Dus ondanks het late uur van naar bed gaan, ben ik fit genoeg om vanavond te gaan sporten. Wies zal blij zijn!

  • 18 Oktober 2010 - 10:28

    Hilde:

    O ja, mij eerst blij maken met een sportavondje vrij en nou opeens weer actief doen?? nou vooruit dan maar weer ;-)

  • 18 Oktober 2010 - 20:21

    Jwd:

    wat goed, je bent weer thuis en geen enkele bank is omgevallen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwolle

Afrika deel 3

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2010

Foto's

18 Oktober 2010

Brrr

15 Oktober 2010

de laatste zon

11 Oktober 2010

Eigenwijs

08 Oktober 2010

Mijn poep is plas (quote Lisa)
Hilde

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 56815

Voorgaande reizen:

25 November 2014 - 24 Juni 2015

De grootste reis van ons leven

07 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Kroatie

14 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Rondje Ijsland

30 September 2012 - 06 Oktober 2012

Back to Rome

09 Juni 2012 - 03 Juli 2012

Het wilde westen

08 April 2012 - 14 April 2012

Corsica

17 September 2011 - 10 Oktober 2011

Peru en Bolivia

19 April 2011 - 22 April 2011

Valencia

25 September 2010 - 17 Oktober 2010

Afrika deel 3

29 September 2009 - 22 Oktober 2009

2e keer Afrika

10 September 2008 - 03 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: