Tong bijna eraf - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu Tong bijna eraf - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

Tong bijna eraf

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

28 Augustus 2010 | Nederland, Zwolle

In het kader van medische ongemakken vlak voor een grote reis heb ik dit jaar mijn tong bijna eraf gebeten...Toen het eindelijk droog was geworden, ging ik vanmiddag even boodschapjes doen in de stad. Dat ging op het begin heel goed, want de goedkope teenslippers voor onder de douche had ik meteen al bij de scapino gescoord. Bij de fotozaak moesten ze mijn maat lenskoker wel bestellen, dus dat was al wat minder leuk, maar niet onoverkomelijk. Daarna ging ik op zoek naar brilpoetsdoekjes en handwasmiddel. Ik dacht dat ze dat wel bij een drogist zouden hebben, maar bij de kruidvat kon ik beide niet vinden. Dan maar naar de etos en jawel, de poetsdoekjes hadden ze (het handwasmiddel niet...). Terwijl ik in de rij bij de kassa stond, werd ik getuige van het medisch niveau van de drogisterij-medewerkster. 2 jonge mensen hadden voor een 2-weekse reis naar Afrika ORS en diarreeremmer nodig. ORS hadden ze al gevonden, maar de diarreeremmer nog niet. De drogisterij-verkoopster (dus die met diploma) raadde in 1e instantie norit aan, want daar droog je niet bij uit. Behalve dat dit onzin is (daarnaast stonden nota bene de Norit ORS-zakjes...) is norit helemaal geen 1e keus middel bij diarree. Gelukkig gingen de klanten toch voor de andere diarreeremmer. Uiteraard werd er niet geïnventariseerd of er nog andere geneesmiddelen gebruikt werden, maar ja, dat is ook wel heel moeilijk als er dan een positief antwoord zou komen. De verkoopster deed daarna nog even een mooie verkoop truc door ze Imodium aan te smeren. Deze capsules zouden in het hete Afrika veel beter bestand zijn tegen de hitte. Ze gaf nog wel toe dat ze wel iets duurder waren dan de eigen merk loperamide (tja, 't is maar 4x zo duur, maar als je naar Afrika op vakantie gaat, dan kijk je niet op een paar centen). Behalve dat er uberhaupt geen verschil in de capsules zit, is het natuurlijk je reinste onzin dat dit voor 2 weken ook maar iets zou uitmaken...Zoals het een goede apotheker betaamt heb ik uiteraard grote moeite gedaan om op mijn tong te bijten en geen commentaar te leveren. Blikken vol ongeloof en enige zuchten kon ik niet onderdrukken, maar in de drukte bij de kassa (nog minder privacy dan bij een apotheek) viel dit gelukkig niet zo op. De 2 klanten hebben dus naar volle tevredenheid de economie gesponsord met iets dat ze waarschijnlijk moeten weggooien omdat het over datum gaat...
Moraal van het verhaal is uiteraard dat je je niet iets moet laten aansmeren bij een drogist...

Verder gaat alles hier prima. Ik ben momenteel even paspoortloos. Voor de visa van Kenia en Tanzania heb ik hem aangetekend opgestuurd naar een visumburo en binnen een paar dagen krijg ik hem dan weer aangetekend terug. Handige manier van doen, al betaal je er uiteraard wel voor.
Nog te regelen zijn de dollars (maakt het nog uit wanneer ik die haal met evt koerswijzigingen??) en ik moet nog even bij de buurvrouw de afrika-stekker lenen (dat doe ik elk jaar).
De reis is inmiddels helemaal volgeboekt. Ik heb nu een reisgezelschap met 6 alleenreizenden. De 20 mensen zijn verdeeld in 12 vrouwen, 8 mannen of in leeftijd: 8 twintigers, 4 dertigers, 5 veertigers, 2 vijftigers, 1 zestiger. Bovendien zijn er meer alleenreizende vrouwen die niet voor een eenpersoons-tent hebben gekozen, zodat de kans klein is dat ik straks in mijn eentje in de tent lig als de hippo's langs komen...

Uiteraard is eerst nog even een korte vakantie aan de beurt in de vorm van het jaarlijkse farma-weekend. Deze keer vindt het festijn plaats in Lauwersland met een uitstapje naar Schier. Hopelijk dus prachtig nazomerweer volgend weekend!

  • 28 Augustus 2010 - 13:44

    Wouter:

    Wat leuk dat weekend, ik zing vast voor: Van Lauwersland (zee) tot Dollard tou.....

  • 28 Augustus 2010 - 14:24

    Maaike:

    Gaat nu toch wel snel. Jammer dat je niet mee kan helpen schilderen :p of ben je er dan nog ;)

  • 28 Augustus 2010 - 16:28

    Marieke:

    Dacht ik een spectaculair verhaal te lezen hoe je tong bijna had verloren, bleek het figuurlijk bedoeld...


  • 28 Augustus 2010 - 21:17

    Jwd :

    ga je de dollars echt gebruiken of wil iedereen al onze mooie euro's hebben? Wij hebben nog wat china dollars over.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwolle

Afrika deel 3

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2010

Foto's

18 Oktober 2010

Brrr

15 Oktober 2010

de laatste zon

11 Oktober 2010

Eigenwijs

08 Oktober 2010

Mijn poep is plas (quote Lisa)
Hilde

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 56596

Voorgaande reizen:

25 November 2014 - 24 Juni 2015

De grootste reis van ons leven

07 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Kroatie

14 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Rondje Ijsland

30 September 2012 - 06 Oktober 2012

Back to Rome

09 Juni 2012 - 03 Juli 2012

Het wilde westen

08 April 2012 - 14 April 2012

Corsica

17 September 2011 - 10 Oktober 2011

Peru en Bolivia

19 April 2011 - 22 April 2011

Valencia

25 September 2010 - 17 Oktober 2010

Afrika deel 3

29 September 2009 - 22 Oktober 2009

2e keer Afrika

10 September 2008 - 03 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: