Aftellen - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu Aftellen - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

Aftellen

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

16 September 2010 | Nederland, Zwolle

Het is een onwerkelijk idee, maar over 9 dagen zit ik gewoon in Afrika! Terwijl iedereen de zomer al weer vergeten is (hoe kan het ook met dit weer), hou ik me bezig met slippers, zonnebrand en muggenspul.
Inmiddels zijn mijn reisgenoten bij naam bekend en hebben enkele al nietszeggende mailtjes rondgestuurd met dat ze er zin in hebben en of anderen ook een boek meenemen...in het echt zijn ze vast veeeeel leuker. Aankomende zondag ga ik eerst nog even met 3 zuid-afrika vriendinnetjes herinneren ophalen aan vorig jaar...hopelijk dat ik dit jaar weer zulke gezellige mensen mee heb.
In tegenstelling tot sommige van mijn reisgenoten (sommige mailen ongeveer de gehele paklijst door, dat ze dat nog even moeten regelen), is mijn voorbereiding natuurlijk wel klaar zo langzamerhand. Mijn paspoort is veilig teruggekomen met mooie visa erin. De dollars zijn vandaag gekocht. Op zich kun je op het vliegveld meteen Keniaanse shillings pinnen, maar die mag je niet invoeren. De rekenfactor valt in Kenia nog wel mee (1 euro is 90 shilling), maar in Tanzania is het grote geld belangrijk (1 euro = 2000 shilling). Dollars komen altijd wel van pas en anders mag ik ze gratis terug wisselen of is er wel iemand die een keertje naar Amerika gaat, denk ik.
Het vluchtschema is ook definitief. Ik moet dus echt om 3 uur opstaan zaterdagochtend. En dat na een week alleen de verantwoordelijkheid te hebben: de bazen nemen nog lekker een weekje vrij voordat ze 4 weken zonder mij moeten. Maar gelukkig is er verder niemand vrij en heb ik nog de beschikking over een vakantiewerker, een 3e-jaars stagiaire-assistente en een apothekers-stagiaire. Je zou denken dat het een relaxte week kan worden. Donderdag ga ik in ieder geval niet werken, want dan moet de tas definitief gepakt worden.

Het schrift bevat inmiddels het reisschema, de 'hotellijst' (met campingsites) en natuurlijk het adres van de ambassade...je weet tenslotte nooit.
Verder zou het leuk zijn als ik ook nog mijn Kenia en mijn Tanzania reisgids wat doorlees, want die neem ik niet mee: veel te zwaar. Wel heb ik bij de ANWB een kaart van Kenia en Noord-Tanzania kunnen kopen, dus die kan mee om enig idee te krijgen waar ik me bevind.
Volgens diverse sites heeft elk normaal dorp in Kenia wel een internetcafé...ik moet het nog zien. En bovendien garandeert dat natuurlijk niet dat er ook werkzaam internet is. Maar er is dus kans dat deze hele site ook weer eens een verhaaltje uit het buitenland krijgt. Ook heb ik gelezen dat ze overal postkantoren hebben, maar dat je wel "airmail" op de post moet zetten, omdat het anders heel lang duurt. Waarschijnlijk is dat dus de reden dat de kaartjes van afgelopen jaar nog niet over zijn gekomen...we blijven hoop houden.

Om jullie nog even lekker te maken laat ik jullie nog even het gemiddelde weerbericht voor de komende 2 weken weten:
Nairobi: 28 graden, half bewolkt, af en toe 1 mm regen.
Nakuru: 26 graden, deze week nog veel regen, daarna half bewolkt en af en toe een buitje.
Arusha: 28 graden, zon
Kilimanjaro: 33 graden, zon
Zanzibar: 32 graden, zon en af en toe een flinke bui.
Helemaal snappen doe ik dat trouwens niet, want het zou toch allemaal tot oktober droog blijven. Sinds wanneer is de natuur zo wispelturig??? Straks zit ik met groene grasvelden en blaadjes aan de bomen en zie ik dus geen jagend jachtluipaard.

Tot zover deze update. Nog 5 werkdagen te gaan.

  • 16 September 2010 - 14:15

    Wouter:

    Kilimanjaro: 33 graden, zon.

    Hoe warm moet het beneden dan wel niet zijn???

  • 16 September 2010 - 14:19

    Hilde :

    Dat is dus weer een teken van een klimaatsverandering, he? Het wordt duidelijk warmer op aarde.

  • 16 September 2010 - 17:19

    Linda:

    Je hebt volgende week ook nog de beschikking over 6 assistentes :)

  • 16 September 2010 - 19:40

    Marieke:

    Goed vooruitzicht, het aftellen kan beginnen. Wat zon is ook niet verkeerd ;)

  • 19 September 2010 - 10:32

    Carola:

    Ja komt nu echt dichtbij zeg. Wij tellen ook al af, nog 12 dagen werken, nog net ietsje meer dus. Heb jij voor mijn nog de campinglijst van je vic falls - kaapstad reis? En hoe heet dat wat je me in Kaapstad had aangeraden is dat district six?
    Succes met je laatste weekje werken.

  • 30 September 2010 - 19:23

    Carola:

    Verhaaltje.....
    of ben je opgegeten door een leeuw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwolle

Afrika deel 3

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2010

Foto's

18 Oktober 2010

Brrr

15 Oktober 2010

de laatste zon

11 Oktober 2010

Eigenwijs

08 Oktober 2010

Mijn poep is plas (quote Lisa)
Hilde

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 56556

Voorgaande reizen:

25 November 2014 - 24 Juni 2015

De grootste reis van ons leven

07 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Kroatie

14 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Rondje Ijsland

30 September 2012 - 06 Oktober 2012

Back to Rome

09 Juni 2012 - 03 Juli 2012

Het wilde westen

08 April 2012 - 14 April 2012

Corsica

17 September 2011 - 10 Oktober 2011

Peru en Bolivia

19 April 2011 - 22 April 2011

Valencia

25 September 2010 - 17 Oktober 2010

Afrika deel 3

29 September 2009 - 22 Oktober 2009

2e keer Afrika

10 September 2008 - 03 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: