Laatste nachtje thuis - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu Laatste nachtje thuis - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

Laatste nachtje thuis

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

23 September 2010 | Nederland, Zwolle

Op verzoek van een deel van de 6 assistenten die deze week tot mijn beschikking stonden en zo hard gewerkt hebben (doe ik het zo goed genoeg, LK?), alsnog een laatste bericht uit Nederland. Eigenlijk is er niet zoveel te melden, maar ja, je kunt ook niet zomaar verdwijnen natuurlijk...dus hier het laatste nieuws:

In het kader van de medische problemen is er toch vorige week nog een klein ongelukje gebeurd: dit jaar niet met de groene otto over mijn teen gereden, maar met de stofzuiger...ik vergat hem met mijn andere voet tegen te houden. Het deed natuurlijk verschrikkelijk pijn, de nagel werd blauw en had een mooie witte breuklijn in het midden, maar hij was er niet af, dus dat is al een verbetering met voorgaand jaar. Inmiddels is hij weer volledig hersteld! Mijn jaarlijkse pre-vakantie verkoudheid is weggebleven, dus ik sta topfit aan de start (totdat ik om 3 uur moet opstaan natuurlijk...).

Wat de vliegtijden betreft hoef ik geen enkel medelijden meer. Mijn moeder heeft de pech om midden in de nacht in Tel Aviv aan te komen en vervolgens nog naar een hotel in een andere plaats te moeten. En tot overmaat van ramp vertrekt de terugvlucht om 4 uur 's ochtends en moet je dus om 1 uur 's nachts het hotel uit...

Helaas kan ik dit jaar niet via internet inchecken, dus het uitzicht op de Alpen en de Sahara zal waarschijnlijk nihil zijn. Bij de overstap in Londen zullen we de overgebleven midden-stoelen bemachtigen, schat ik zo in.

Ik word dit jaar gesponsord door de Hanos. Helaas geen financiële bijdrage, maar wel het ter beschikking stellen van stickers, die met fluorescerende stift en een HE-paraaf, mijn flight-bag stukken herkenbaarder maken. De gele HE-stickers die er op zitten, zijn na 3x gebruiken wel aan vervanging toe en ik heb niet zo'n geheugen voor hoe iets er precies uitziet, dus zonder de stickers zou ik mijn tas niet herkennen op zo'n bagageband.

Morgen nog even een dagje werken. Behalve de gezelligheid is er ook nog het vooruitzicht van een stokbroodje roomkaas met zalm en het nuttigen van een avondmaaltijd op het werk. Hopelijk zijn de recepten snel nagekeken en dan nog even thuis de laatste dingetjes aan/uitzetten. Bij mijn broer een glas wijn drinken en dan wat vroeg naar het logeerbed om om 3.30 de reis aan te vangen...

Tot zover vanuit een regenachtig Nederland (al heb ik vandaag wel 5 minuten tijd gehad om in de zon te zitten). Hopelijk snel een bericht vanuit het warme Kenia.

• 23 September 2010 - 21:59

Mirjam:

Hilde, heel veel plezier en een hele goede reis toegewenst! Je went zo aan die 28-30 graden hoor! Veel makkelijker dan andersom is mijn ervaring! Ga lekker genieten en ik ben benieuwd naar je belevenissen! Groetjes, Mir

• 24 September 2010 - 05:38

Maaike:

Spannend hoor. De fam van Egmond heeft het maar druk de komende tijd met vliegen. Vannacht heb ik je broertje om kwart voor twee op de bus gezet, zodat hij om 7 uur met het vliegtuig naar Milaan kan voor een weekendje stappen met zijn Houstonvrienden.
    Verder zijn we druk bezig in het huisje. Alles is geverfd en behangen, dat laatste met dank aan je vader. Zondag komt het laminaat en tapijt in het huis en dan zijn we klaar om over te gaan. Als je weer thuis bent, moet je zeker langs komen om ons nieuwe stulpje te komen bekijken. Maar tot die tijd:
    HEEL VEEL PLEZIER IN KENIA!!!

Groeten Maaike (en Wouter)

• 24 September 2010 - 07:06

Marieke:

Leuke last-minute actie van je gisteren om ff aan te waaien. Geniet van je vakantie en tot later!

Groetjes, Marieke

• 24 September 2010 - 09:14

Elke Leunen:

Hilde, ik wens je een hele fijne vakantie. Ik ben jaloers op je.

Maak maar heel veel foto's, dan kan ik ook nog van Kenia genieten.

Goede reis en veel plezier!

Elke

• 24 September 2010 - 19:29

Broer:

Bllll.... helemaal geen zin die nachtelijke escapade straks. Maar goed.... het is niet anders. Houd je je medepassagiers in de gaten in het vliegtuig? Als er ineens iemand op een knop op z'n schoen drukt.... (en ook nog een lange baard heeft), dan moet je zorgen dat je een parachute ziet te bemachtigen....

• 24 September 2010 - 19:29

Hoi Hilde
    Hele fijne vakantie. Geniet ervan en tot in November. Je hebt me wel aangestoken met je site en heb besloten die van ons ook weer in het leven te roepen. Dus misschien kunnen we nog iets van elkaar lezen.
    groetjes Carola

• 24 September 2010 - 19:54

Jwd:

fijne vakantie en goede reis. Pas een beetje op jezelf daar met al die nijlpaarden.