Mijn poep is plas (quote Lisa) - Reisverslag uit Mto wa Mbu, Tanzania van Hilde - WaarBenJij.nu Mijn poep is plas (quote Lisa) - Reisverslag uit Mto wa Mbu, Tanzania van Hilde - WaarBenJij.nu

Mijn poep is plas (quote Lisa)

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

08 Oktober 2010 | Tanzania, Mto wa Mbu

Tja, alweer een verhaaltje...en nu op een tijdstip dat ik eigenlijk op de fiets had moeten zitten...soms gaat het toch anders dan je denkt.
Het begon gisteravond bij het eten. Ik kreeg spontaan een bloedneus. Niet zo eentje die je voelt ontstaan, maar eentje die je net gewassen broek al een rode vlek bezorgd voordat je door hebt dat er iets aan de hand is. Niemand natuurlijk zakdoekjes of wc papier bij de hand...dus snel naar de tent gerend en een half uur lang neus dicht gehouden. Na de anderen gerust te hebben gesteld (ja, dit gebeurt wel vaker spontaan), kon ik aanschuiven bij een optreden van een plaatselijke dansgroep. Eindelijk een spontaan en leuk optreden met acrobatische toeren en een lenigheid waar ik bij de fitness nooit toe kom...maar na het 1e liedje voelde ik me eigenlijk niet meer zo lekker en dus snel naar de wc gegaan. Daar bleek dat mijn darmen enigszins van streek waren: mijn poep zag er uit als plas...nou ja, toch dus niet helemaal van de diarree van vanochtend hersteld denk je dan. Maar na 5 minuten moest ik weer naar de wc en zo ben ik in 5 uur 8x naar de wc gerend. Na de 2e keer was ik het uiteraard al zat, dus mezelf volgepompt met loperamide. Na de 4e keer ook maar de ciprofloxacine ingenomen. ORS heb ik me maar even niet aangewaagd, want ik zag een kansloze nacht in het vooruitzicht. Om 12 uur hoefde ik gelukkig (na nog een loperamide) nog maar 1x per uur en na 2 uur 's nachts was het eindelijk voorbij. Verbazingwekkend hoeveel vocht een mens kan verliezen. De route van tent naar wc kan ik inmiddels wel dromen, dwars door het geirrigeerde grasveld waar af en toe modder ligt.
Vanochtend stond er een 6 uur durende fietstocht op het programma, lekker in de zon en met allerhande uitstapjes erbij. Die heb ik dus maar laten schieten, na het uitzwaaien stond ik al een beetje te tollen op mijn benen. Het ontbijt ben ik gelukkig goed doorgekomen: 1 toast met suiker, 1 banaan en 1 kopje thee met ors er in (dan smaakt de ors iets minder vies dan koud). Inmiddels ben ik 4 zakjes ors verder en weiger ik die nog in te nemen, want ik ben de zoete weeige smaak helemaal zat. Mijn darmen beginnen er volgens mij weer wat van te rommelen. Maar ja, ik heb in ieder geval weer wat suikers binnengekregen. Blijf wel dorst houden en de hele ochtend nog niet hoeven plassen, dus ik zal maar braaf door blijven gaan met drinken en zo meteen even een boterham als lunch vragen. Verder bezig geweest met de was (bloedvlek uit broek, pyjama weer fris) en het schoonmaken van mijn camera, die is bijkans roodbruin van kleur inmiddels. En dan zo op een ligbed bij het zwembad plaatsnemen...heerlijk rustig, want verder zijn er alleen maar werknemers op de camping die alles schoonmaken. Om half 2 of zo komt de rest weer, dus dan heb ik weer wat aanspraak...

Pa, de foto's die er op staan zijn van de eerder geplande kenia reis en in februari geplaatst. In dit virus-land steek ik mijn geheugenkaartje echt niet in een computer.
Minou, niet te hard van stapel lopen he? Probeer nu eerst maar Hilde te zeggen...

  • 08 Oktober 2010 - 09:08

    Lisa, Opa:

    We gaan net Minou uit bed halen.
    Groetjes van ons drieën. Tot nu toe herkennen we zo'n poepverhaal vandaag nog niet.

  • 08 Oktober 2010 - 09:23

    Wouter:

    Handig hoor, zo'n wandelende apotheek in een reisgezelschap. Pas je wel op dat je daarmee niet wordt aangehouden? Ik zie de krantenkoppen al voor me: "Zus van Egmond bij grens aangehouden met koffer vol pillen". Zo kan ik natuurlijk nooit prof worden....

  • 08 Oktober 2010 - 12:39

    Mirjam Vd M:

    nou nou... wat een verhaal... beterschap!

  • 08 Oktober 2010 - 18:36

    Inge:

    En wanneer ga je nou iets van ons gebruiken? Omnic?

  • 08 Oktober 2010 - 18:40

    Lisa:

    Er is vanavond voetbal. Waar ben je nou???

  • 09 Oktober 2010 - 10:54

    Maarten:

    Vandaag alles weer wat beter? Niet zo mooi allemaal. Veel beterschap gewenst. Volgende week kom je al weer terug, wat vliegt de tijd! Heb trouwens nog geen meter in je racebak gescheurd!

  • 11 Oktober 2010 - 11:22

    Mariska:

    Nou nou wat een toestand!al weer iets beter hopelijk.
    Veel plezier nog daar!
    Groeten Mariska

  • 11 Oktober 2010 - 11:23

    Mariska:

    Nou nou wat een toestand!al weer iets beter hopelijk.
    Veel plezier nog daar!
    Groeten Mariska

  • 11 Oktober 2010 - 11:23

    Mariska:

    Nou nou wat een toestand!al weer iets beter hopelijk.
    Veel plezier nog daar!
    Groeten Mariska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Mto wa Mbu

Afrika deel 3

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2010

Foto's

18 Oktober 2010

Brrr

15 Oktober 2010

de laatste zon

11 Oktober 2010

Eigenwijs

08 Oktober 2010

Mijn poep is plas (quote Lisa)
Hilde

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 56559

Voorgaande reizen:

25 November 2014 - 24 Juni 2015

De grootste reis van ons leven

07 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Kroatie

14 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Rondje Ijsland

30 September 2012 - 06 Oktober 2012

Back to Rome

09 Juni 2012 - 03 Juli 2012

Het wilde westen

08 April 2012 - 14 April 2012

Corsica

17 September 2011 - 10 Oktober 2011

Peru en Bolivia

19 April 2011 - 22 April 2011

Valencia

25 September 2010 - 17 Oktober 2010

Afrika deel 3

29 September 2009 - 22 Oktober 2009

2e keer Afrika

10 September 2008 - 03 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: