Crisis - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu Crisis - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

Crisis

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

10 Januari 2012 | Nederland, Zwolle

Word ik vanochtend wakker met het bericht dat Nederlanders vanwege de crisis niet zo ver weg en lang op vakantie gaan...altijd leuk als je net gisteren gehoord heb dat je 4 weken zijn goedgekeurd!! Vanavond even met Laura de laatste zaken kortgesloten en donderdag wordt er geboekt!! Wij halen de economie maar weer eens (voor de zoveelste keer) uit het slop. Hopelijk dat het deze keer opgemerkt wordt, want het is zo jammer dat ik nog niet voor de Nobelprijs ben voorgedragen, die kan ik inmiddels best gebruiken.

Maar oke, een verder idee van de plannen voor jullie, zodat jullie zoals altijd weer de grondige voorbereiding kunnen meegenieten.
Het spektakel speelt zich grotendeels af rond het EK voetbal, voor degenen die dat nog niet in hun hoofd hebben: juni 2012. De 9e speelt Nederland tegen Denemarken en vertrekken wij richting Amerika. Tegen die tijd dat we Denemarken in de pan hebben gehakt, stappen wij over in Minneapolis voor het 2e deel naar Denver. We slapen in de herrie van het vliegveld (tegen die tijd ben ik vast wel iets gewend) en de volgende ochtend kunnen we de auto ophalen. Altijd weer spannend wat voor groot ding ze voor ons reserveren!
Vanaf Denver gaan we eerst naar Moab, waarvandaan we 2 vrije dagen besteden aan de nationale parken daar. We vallen meteen met onze neus in de boter, want de parken in Utah zijn echt prachtig. We sluiten Moab af met een of meerdere sms'jes vanuit Nederland over de uitslag tegen de Duitsers.
Vanaf Moab gaan we via Salt Lake City en Jackson naar Yellowstone. Tegen die tijd dat we daar aankomen is de lente uiteraard volop begonnen en verwacht ik een prachtige bloemenzee. Ook in dit prachtige park geen tijd om voetbal te kijken, dus nederland-portugal wordt ook gewoon alleen sms'en.
We verlaten yellowstone in noordelijke richting en rijden via Montana (duur hotel!) en Glacier NP naar Canada. Daar komen we weer in een ander park aan (Waterton). Vervolgens slaan we Calgary over (schaatsen is in juni niet van belang) om Banff en Jasper national park te bekijken...wat erg toch dat we zoveel mooie parken bezoeken...En deze keer in het voorjaar, dus de watervallen zullen het goed doen.
Vanaf Jasper gaan we naar Revelstoke park (in combi met Glacier park in Canada...altijd handig als ze parken in verschillende landen dezelfde naam geven). En dan is het tijd voor de bewoonde wereld, namelijk Vancouver. Daar kunnen we ons dan langzaamaan gaan voorbereiden op de EK finale, maar eerst gaan we dan nog een dagje naar Vancouver Island. Vandaar gaan we naar Seattle (USA) en kunnen we dus de laatste avond van de vakantie proosten op de Europees Kampioen. 2 juli moet de auto weer ingeleverd worden en dan vliegen we rechtstreeks terug. Komen we dus 3 juli in de ochtend in A'dam aan, net op tijd voor de huldiging op het museumplein of de rondvaart door de grachten.

Zo zie je, eigenlijk mis ik helemaal niks van het EK! De poule op het werk maak ik van te voren wel klaar, moet ik alleen nog iemand uitleggen hoe de puntentelling werkt...dat wordt nog een heel protocol vrees ik.

Al met al zullen er weer heel veel kilometers gereden worden, maar op die brede en rechte wegen, is dat zelfs voor mij een eitje. Wel hopen dat we deze keer wel een beer tegenkomen (niet te dichtbij natuurlijk) want die hebben we 5 jaar terug gemist. Laura wil ook nog graag een walvis zien, dus waarschijnlijk gaan we ook wel weer op zo'n misselijkmakende boot. Het wordt dus weer een groot avontuur en het leuke is, dat ik deze keer niet helemaal tot september hoef af te tellen. Een geheel nieuwe ervaring, al is het nu nog wel 151 dagen weg.

• 10 Januari 2012 - 20:14

Martine:

Alvast veel plezier met aftellen, duurt dit jaar inderdaad niet zo lang

• 10 Januari 2012 - 20:26

Frank:

Hmm, klinkt goed.....hebben jullie echt geen plekje over in de auto ?!?!

• 10 Januari 2012 - 20:30

Pa:

Je mist dus ook mijn verjaardag begrijp ik uit je verhaal. Mooi is dat!

• 10 Januari 2012 - 20:43

Wouter:

Oranje presteert straks toch niks, wees blij dat je niet het zoveelste trauma hoeft te zien.... mooie reis hoor!

• 11 Januari 2012 - 12:12

Janet:

Dat wordt een geweldige reis!!! Veel van de NP's heb ik gezien en zijn heel erg de moeite waard! Succes met voorbereiden!

• 11 Januari 2012 - 20:13

Carola:

Aan voetbal mis je niks. Saai traag spel.
    Klinkt echt top jullie plan en een overstap in Minneapolis is ook best leuk, allemaal cowboyhoeden op het vliegveld. En daarna prachtige dingen zien, goed plan!