Vakantie gaat nog even door - Reisverslag uit Echternach, Luxemburg van Hilde - WaarBenJij.nu Vakantie gaat nog even door - Reisverslag uit Echternach, Luxemburg van Hilde - WaarBenJij.nu

Vakantie gaat nog even door

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

13 Juli 2012 | Luxemburg, Echternach

Zo nog even een vervolg op het vorige verslag. De vakantie is namelijk nog niet geheel over! Het kan natuurlijk niet zo zijn dat ik meteen weer vol aan het werk ga, dus heb ik drie dagen gehobby'd op het werk (nou ja, best druk) en daarna nog even een lang weekend met Frank naar Luxemburg. Goede keus want het is hier prachtig!!
Bovendien zijn er allemaal vriendelijke mensen die een brabbeltaal spreken die iets duitsigs en nederlands heeft maar waarschijnlijk ook frans bevat (Komt de zanger Frans Duits hier vandaan???). Ik ben er nog niet eens achter welk woord ze als begroeting gebruiken!! De enige oplossing is om gewoon in het Nederlands terug te praten want dat horen ze hier zo vaak dat ze dat ook wel een beetje snappen.

Toen we gisteren uit Zwolle vertrokken regende het hard maar onderweg werd het steeds beter weer, zelfs een groot stuk blauwe lucht gezien!! Uiteindelijk geen van de 3 van te voren bepaalde google-routes gevolgd maar wel op de plaats van bestemming gekomen. Echternach ligt net op de grens en zo zijn we donderdag in 4 landen geweest maar die dag wel 6x de grens over gegaan. De 2e helft van de middag hebben we lekker door het plaatsje geslenterd en het weer was zo goed dat we buiten konden eten en daarna nog een biertje op het terras tegenover ons hotel konden drinken. Ook hebben we naar de luchtballonnen gekeken want er is hier een festival. Omdat het behoorlijk waaide gingen de ballonnen nogal hard, dat is wat minder om te zien aangezien we net onze ballonvaart over 2 weken hebben gepland....eentje stortte naar mijn mening bijna neer maar dat viel natuurlijk wel mee!

Vandaag begonnen met een goed ontbijt, lunch broodjes gehaald bij bakkerij Schumacher en toen naar Mullerthal gegaan. De regen hield natuurlijk meteen op toen wij naar een waterval liepen! Niet zo groots als in Amerika maar wel super om lekker een uurtje met een grijsfilter te spelen. Het resultaat mag er zijn, ben echt super tevreden!! Daarna in de regen naar het volgende punt gereden en toen in de droogte (maar wel warm en supervochtig) gewandeld tussen hele grote rotsen door! Alleen klein wild gespot in de vorm van kikkers, slakjes en kevertjes (en een dode rat). Je kunt natuurlijk niet altijd een beer met drie jongen zien...
Uiteindelijk ook nog ergens een grottencomplex bezocht en wederom was het droog, supergeluk!!!

Net terug van een etentje waarbij we ongeveer een kilo vlees voor onze neus kregen en daar nog allerlei lekkere dingetjes bij!!! Beetje jammer dat je voor de ballonvaart je gewicht moest opgeven....dat komt nu nooit meer goed!!

Morgen gaan we eerst Luxemburg stad in, naar de Kazematten. Hopelijk weer droog! En morgenavond is er laat een lichtgevende ballonnen show met vuurwerk dus daar lopen we dan ook maar even heen!!!!

Dit alles even ter geruststelling dat we hier echt niet wegregenen en ons super vermaken!! En bovendien weer een vlaggetje op mijn site want nog nooit in Luxemburg geslapen!!

• 14 Juli 2012 - 08:37

Janet:

Ik heb zwaar medelijden met je!!! Niet werken en steeds op vakantie..... ;-)
    Geniet ervan!

• 14 Juli 2012 - 09:29

Maarten:

Serieus???? Vroeg die ballonvaartman om je gewicht? Wat grappig dat ze dat deden! Meestal vragen ze namelijk om je massa in kg, maar deze vraagt dus naar iets in N(ewton). Dus jij deed even F = m x 9,81 uit je hoofd? Of had je een rekenmachine bij je?

• 15 Juli 2012 - 11:53

Jwd:

ook in Zwolle schijnt de zon, dus je had niet weg gehoeven.