Up met up - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Hilde - WaarBenJij.nu Up met up - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Hilde - WaarBenJij.nu

Up met up

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

10 April 2012 | Frankrijk, Parijs

Hallo Allemaal

Hier al een verhaaltje vanuit corsica. Zo heb ik er weer een vlaggetje bij op mijn site en jullie weten weer hoe het met ons gaat, beide partijen blij.

Ik moet even nadenken over het begin van de vakantie want het lijkt alweer zo lang geleden. Er is hier namelijk zoveel te zien en het 'vervelende' is dat het ook allemaal zo super mooi is. Uiteraard had ik me voorbereid en een schemaatje gemaakt. We komen een heel eind hiermee maar het is zo mooi dat we overal langer blijven en heel vaak moefen stoppen voor fotos. Het gemiddelde rijtempo vermeld in de reisgids van 35 km per uur klopt wel aardig. Dat ligt niet aan mijn rijstijl (frank heeft de meeste kustweg gereden) maar aan alle bochtjes. Het ligt dus ook niet aan onze up. Nu denk je misschien wat is een up, maar de mevrouw van avis schatte goed in dat ze ons beter een kruising van een audi en een peugeot kon geven dus nu hebben we duitse degelijkheid met de aaibaarheidfactor van een peugeot en dan kom je op een heel kleine volkswagen up. Het was even slikken maar onze up doet zijn naam wel eer aan. De allersteilste stukken omhoog komen we gewoon up. Qua ruimte past mijn grote tas en franks kleine tas prima en hij is knalrood, kortom we zijn tevreden. Hij is ook nog spiksplinternieuw. Even dachten we dat de benzinemeter kapot was maar het blijkt een heel zuinige auto te zijn. Na twee dagen rijden hebben we ruim een kwart tank gebruikt.

Wat hebben we zoal al gedaan dan?? Zondag eerst ajaccio bekeken (ijsje gegeten, rose op een terrasje in de zon) en vervolgens hebben we de zonsondergang bekeken aan de kust. Zeer mooie natuur daar en echt hoge golven. Zonsondergang was fototechnisch niet spectaculair als je kritisch bent, maar romantisch was het natuurlijk wel.

Maandag zijn we begonnen met een ontbijtje in de zon, mijn frans is daar net toereikend voor. Daarna zijn we naar een super mooi kustgebied gereden. Via een supersteile weg naar een strandje afgedaald met mooie rode rotsen. Daarna weer omhoog om vervolgens bij een kloof te gaan wandelen. Na drie kwartier de eerste mensen op de route tegen gekomen (echt heel erg rustig overal) en toen kwamen we ook bij ons doel, een stenen brug, aan. Daar natuurlijk weer veel fotos gemaakt en uiteindelijk weer terug gelopen want het was inmiddels 4 uur en we moesten nog meer dan 80 km rijden. Weer door een heel mooi gebied dus we moesten wel veel stoppen. Uiteindelijk om 8 uur in calvi waar we een hotel hebben gezocht, hebben gegeten en vrij uitgeput in slaap zijn gevallen.

Dinsdag de wekker dus een half uur eerder gezet om zoveel mogelijk te zien. Maar gelukkig kunnen we ok relaxen dus op een prachtige lokatie kopje koffie gedronken. Daarna via een col met mooie uitzichten naar st florent gereden. Een wandeling van 1 uur heen en 1 uur terug op het Programma om een mooi strand te zien. Na een prachtige wandeling kwamen we er echter achter dat we het eerste deel ipv het tweede deel van de route liepen, dus het strand hebben we niet meer gezien. Maakt niet uit.

Nu hebben we een hotel in st florent ipv bastia want dit stadje zag er zo gezellig uit dat we geen zin meer hadden om verder te rijde . Nu een uurtje bijgeslapen en zo maar eens gaan eten.

Wat een lang verhaal he??? Het is echt een super land en we vermaken ons echt prima. Alleen de zon is nu even verdwenen maar het lijkt dat het pas vrijdag slecht weer wordt. Wie dan leeft, wie dan zorgt. Eerst morgen de bergen in, we hebben de sneeuw al zien liggen. Zal dus wel weer een dag worden waarop we omstebeurt stop, een foto roepen.

Jullie veel plezier in de lente in nederland. Wij komen nog lekker even niet terug!

• 10 April 2012 - 20:22

Wouter:

Ajaccio, dat is toch die ***plaats bij Reis door Europa??? ;)

• 12 April 2012 - 18:41

Martine:

Hoi,
    Vanochtend hier een plens-hagel-onweersbui op mijn kop gehad, klinkt bij jullie heel wat beter. Ik krijg wel zin in de zomer zo.