Beroemd! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu Beroemd! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

Beroemd!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

01 Maart 2012 | Nederland, Zwolle

Zo, we hebben er een dag langer op moeten wachten dan de meeste andere jaren, maar vandaag is de lente begonnen!! Heerlijk want ik heb een enorme behoefte aan zon. Raar idee dat ik 3 weken geleden nog baalde dat de elfstedentocht niet doorging (en voor het eerst in meer dan 20 jaar op het ijs stond) en dat ik vandaag baal dat bij de 12 graden geen zon te zien is...zul je zien dat we ons door een maart moeten worstelen met 6 graden en regen...dan denk ik met weemoed terug aan deze (grijze) dag.
Het voordeel van maart is wel dat het dan ook bijna april is, en dus staat de vakantie voor de deur! Nog maar 5 weken te gaan! Inmiddels zijn we iets beter ingelezen in Corsica en het blijkt dat je daar eigenlijk pas vanaf mei moet komen omdat de bergpassen misschien nog niet sneeuwvrij zijn...Daarnaast staat overal dat je minstens 14 dagen op Corsica moet verblijven, dus ik weet nog niet zo goed hoe dat de 2e week op mijn werk moet. Nou ja, niemand is onvervangbaar tenslotte...
Nu ik de anwb reisgids goed heb doorgespit, 3 op reis over Corsica heb gezien en ook wat bejaarde kampeerders van omroep Max heb gevolgd, is het me wel duidelijk dat er enorm veel moois te zien en te doen is. Behalve alle leuke en gezellige plaatsjes, is er ook heel veel natuur. Er is zelfs een natuurgebied wat prachtig moet zijn, maar waar alleen geen weg naar toe gaat. Je kunt er wel heen lopen, maar dat duurt dan weer in totaal 3 dagen, tja dan zijn we na 3 weken nog niet eens terug denk ik. Het wordt dus vooral een kwestie van keuzes maken en gewoon relaxed dingen bekijken en doen. We kunnen tenslotte altijd nog terug komen!

Om de voorbereiding nog beter te maken, ben ik gevraagd om beroemd te worden. Nadat mijn eerste poging bij het WK in Zuid-Afrika niet helemaal gelukt is (zie hiervoor het zuid-afrika reisverslag), ben ik nu gevraagd om op papier beroemd te worden. Ook deze keer weer geheel spontaan uitgenodigd, je hoeft jezelf echt niet ergens in de spotlights te plaatsen, het gaat gewoon vanzelf...Wat is nu de bedoeling? Ik word recensent bij NRC next! Via deze website ben ik namelijk gevraagd om tijdens mijn vakantie gewoon aan het werk te gaan en 3 reisgidsen over Corsica te recenseren. Leuk he?? Uiteraard ben ik niet te beroerd om ergens mijn mening over te geven en dus heb ik meteen ja gezegd. Nu heb ik vandaag dus 3 reisgidsen gekregen (waaronder de anwb reisgids die ik al had) en die moet ik beoordelen op leesbaarheid, leukheid en handigheid. Dat moet dan uiteindelijk in 500 woorden verwoord worden, dat is natuurlijk wel een uitdaging. Als dank mag ik de reisgidsen houden. Dat is op zich leuk natuurlijk, maar als we nooit meer naar Corsica teruggaan heb ik er niet zoveel aan. Mocht iemand van jullie dus die kant op gaan, laat het me weten. Maar ja, je kunt moeilijk eisen gaan stellen als iemand je in staat stelt beroemd te worden. Want tja, als ik uiteindelijk hiervan mijn beroep kan maken, dan heb ik het toch leuk gedaan? Lijkt me niet een slecht leven hoor, het hele jaar samen met Frank tripjes maken en dan de reis gewoon declareren! Want je kunt natuurlijk niet vrijwilligerswerk blijven doen...

Wat moet ik hier verder nog even vermelden? Nou, nog wel een aanbeveling: terwijl wij ons op een relaxte lente voorbereiden is er 1 iemand die zich week in week uit in het zweet werkt, om straks 6x de Alpe d'Huez te beklimmen. Hij kan nog wel de nodige sponsors gebruiken, dus hier nog even de link:
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties/woutervanegmond/wouter-van-egmond/actie.aspx




  • 01 Maart 2012 - 15:02

    Wouter:

    Kijk aan, ook nog wat sponsorwerving, klasse! De link houdt trouwens op na de voornaam, misschien even aanpassen?

  • 01 Maart 2012 - 15:12

    Hilde :

    ja dat weet ik, maar ik krijg het niet voor elkaar...gewoon even copy paste doen, dan gaat het zeker goed

  • 01 Maart 2012 - 15:25

    Janet:

    Sjongejonge, ik kan gelukkig zeggen dat ik met een beoemdheid de tent heb gedeeld in Kenia en Tanzania!!! Mag ik vast een handtekening van je?
    Geniet van je reis en succes met het schrijven van het verslag!

  • 01 Maart 2012 - 19:09

    Martine:

    De bejaarde kampeerders zag ik laatst ook bij het zappen, en de omgeving zag er inderdaad erg mooi uit.

  • 01 Maart 2012 - 19:57

    Inge:

    Kon je niet kiezen welke boeken je wilde beoordelen? 2 dezelfde hebben is wel erg suf....

    Zorg je wel dat je niet vlak voor de vakantie hierheen komt? Dit ivm onze zeer grote besmettelijkheid van de laatste tijd. Het zou toch zonde zijn als een van jullie ziek is in die toch al te korte vakantie, nietwaar?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwolle

Corsica

Recente Reisverslagen:

15 April 2012

Afkicken

12 April 2012

Van 20 naar 2 en weer terug (zelfs meer)

10 April 2012

Up met up

29 Maart 2012

Druk druk druk

01 Maart 2012

Beroemd!
Hilde

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 56815

Voorgaande reizen:

25 November 2014 - 24 Juni 2015

De grootste reis van ons leven

07 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Kroatie

14 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Rondje Ijsland

30 September 2012 - 06 Oktober 2012

Back to Rome

09 Juni 2012 - 03 Juli 2012

Het wilde westen

08 April 2012 - 14 April 2012

Corsica

17 September 2011 - 10 Oktober 2011

Peru en Bolivia

19 April 2011 - 22 April 2011

Valencia

25 September 2010 - 17 Oktober 2010

Afrika deel 3

29 September 2009 - 22 Oktober 2009

2e keer Afrika

10 September 2008 - 03 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: