Voldoen aan de norm - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu Voldoen aan de norm - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

Voldoen aan de norm

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

24 Januari 2012 | Nederland, Zwolle

Zoals jullie op 10 januari hebben kunnen lezen op deze site, gaan Nederlanders in 2012 minder lang en minder ver weg op vakantie. Uiteraard moet ik ook aan deze gemiddelde norm voldoen (ik pas mij graag aan) dus ga ik nu, voor USA/Canada, nog een keer op vakantie, maar dan minder lang en minder ver weg.

Het plan:
Samen met Frank 1 week rondrijden op Corsica. Vlucht en auto zijn geboekt, maar aangezien we allebei eigenlijk niets van Corsica weten hebben we alleen de eerste nacht een hotel geboekt. De tent gaat heus niet mee hoor, maar je kunt beter eerst weten wat er waar te zien is, anders is het zo onhandig rijden.
Op het eerste gezicht is er in ieder geval genoeg te zien en doen op Corsica: in het grote Frankrijk-kaarten boek zie ik overal groene wegen, een aantal Gorges, bergen boven de 2000 meter en zelfs af en toe een Cascade. Ook staan er een aantal woorden op de kaart die ik niet kan vertalen, maar wat maakt het uit. Dat zal tijdens die vakantie wel vaker voorkomen, want mijn Frans is slechter dan mijn Spaans. Volgens mij spreken ze daar toch een onverstaanbaar dialect dus eigenlijk maakt het niets uit. En veel erger dan alle taalblunders die ik tijdens mijn vroegere Frankrijk-vakanties heb gehoord, kan het niet worden.

Uiteraard hopen we op heerlijk weer. Het is als het goed is in ieder geval iets warmer dan in Nederland en met een gemiddeld aantal zonuren van 7,5 per dag komt dat vast goed.
Nu dus eerst aftellen naar dit tripje, dat breekt ook meteen een beetje het aftellen naar de amerika/canada-reis ;-).

Is er ook een max aan het aantal vakanties per jaar dat je met de crisis mag houden??

• 24 Januari 2012 - 19:29

Jwd:

je bent nou eenmaal apotheker, dus dat schept wel verplichtingen...

• 24 Januari 2012 - 19:45

Carola:

Zozo het is wel dik aan he ;)
    Wordt tijd dat we Frank ook eens keuren (euhhh ontmoeten bedoel ik).
    Maar heerlijk wanneer gaan jullie ergens half April gok ik zo gezien de nog 74 dagen.
    Veel plezier met de voorpret
    Groetjes Carola
    n.b. er is geen maximum hoor, ik ga dit jaar denk ik ook 4x.

• 24 Januari 2012 - 19:54

Inge:

Ho ho, wij mogen eerst keuren, eh ontmoeten, vind ik!

Leuk hoor! Een Frankrijk kaartenboek hebben we nog wel te leen trouwens.

Denk je aan een doorlopende reisverzekering met al die tripjes van je, haha.

• 24 Januari 2012 - 20:09

Marieke:

Tuurlijk zit er geen max aan het aantal vakanties per jaar. Er zijn ook mensen nodig die de Europese economie weer uit het slop halen... ofwel besteden maar! Hier ook goed bezig en vanavond de zomervakantie geboekt :)