Van 20 naar 2 en weer terug (zelfs meer) - Reisverslag uit Bonifacio, Frankrijk van Hilde - WaarBenJij.nu Van 20 naar 2 en weer terug (zelfs meer) - Reisverslag uit Bonifacio, Frankrijk van Hilde - WaarBenJij.nu

Van 20 naar 2 en weer terug (zelfs meer)

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

12 April 2012 | Frankrijk, Bonifacio

Hoi allemaal.

We houden het hier nog steeds prima uit. Helaas is het alweer donderdagavond dus het schiet al weer op met de vakantie. We zijn echter nog lang niet uitgekeken hier. De reisgidsen hadden zeker gelijk met dat je minstens twee weken hier moet zijn. We hebben vandaag bijvoorbeeld een groot deel van het programma moeten schrappen omdat de twee dingen die we gedaan hebben, zo super waren dat we daar ruim de tijd voor hebben genomen.

Laat ik jullie eedsr geruststellen. Het is hier niet altijd mooi weer. In saint florent regende het na het avondeten en ook toen we de volgende dag gingen ontbijten. Gelukkig klaarde het daarna op en werd het heerlijk 20 graden. Om het programma enigszins haalbaar te houden hebben we ipv 110 km kustweg 1 dorpje bekeken maar dat was dan wel weer eentje op een klif met een mooie toren. Moet ik nog zeggen hoe mooi de witte schuimkoppen van de golven afsteken tegen de gekleurde rotsen en het blauw van de zee?
Vervolgens zijn we via bastia naar het binnenland gereden (nou frank dan, ik lees kaart). Steeds dichter kwamen de sneeuwtoppen dichterbij. Voor corte zijn we (frank) een col opgereden die erg spectaculair was. Eerst werd het een smalle kloof, daarna opeens een open vlakte met zwlfs een dorpje en daarna een bos met watervallen. Geweldig afwisselend!! Gelukkig is het nu nog overal erv rustig want anders was het filerijden. Nu kwamen we alleen 1x een bus tegen die om een van de honderden bochtjes kwam zeilen. Gelukkig zat ik niet achter het stuur en dus reden we er netjes omheen (bus was op onze helft van het smalle weggetje). Ook enkele koeien op de weg veroorzaakten geen botsing met onze up, die trouwens wederom een prachtprestatie leverde. Eenmaal aangekomen op de col van ruim 1400 meter hoogte was het slechts 2 graden met windkracht 6 dus mijn vingers vroren er bijna af. Er was bovenop ook bar weinig te zien. Omdat we onderweg al genoeg moois gezien hadden en de temperatuur ons niet zo aantrok, hebben we de wandeling maar laten schieten. Dus weer de hele col terug (was 25 km ipv de door mij beloofde 15) en in corte op zoeknaar een hotel. Met de app op de phone had ik een mooi plekje gevonden aan de gorges de restonica. Wat een lawaai maakt dat water zeg (ramen dicht hielp wel genoeg) maar wat een pracht uitzicht!!

Vanochtend dus eerst maar de 15 km (deze keer goed uitgerekend) van de gorges afgereden. Weer smalle weggetjes en super natuur. In de zomer is het hier file rijden maar nu was het heerlijk rustig. Helaas hadden we geen tijd om boven een wandeling van twee uur te maken en dus hebben we ons vanaf de parkeerplaats vergaapt aan hoge bergen met sneeuw en watervallen en een uitzicht over de kloof. Daarna hebben we ons helemaal uitgeleefd bij een van de watervallen. Sluitertijd en grijsfilter zijn dan toverwoorden. Gelukkig was het hier niet zo winderig en koud als gisteren, dus ook nog van de zon genoten.
Rest van het programma is helaas geschrapt want voor morgen staat er regen op het programma en we wilden bonifacio bij blauwe lucht zien. Dus heel corsica zowat doorgecrosst en wederom door de app op een bijzondere plek beland: ons hotel staat op de klif met uitzicht op zee, sardinie en de witte kust!! We hebben wederom een balkon maar zitten vrij hoog dus ik de k dat ik die serenade van frank wederom op mijn buik kan schrijven. Het eind van de middag bij 22 graden dit stadje bekeken en met een supersteile trap onder of tegen de klif aangelopen. Het bijzondere was dat we op deze topattractie met zijn tweeen waren, zo rustig is het, terwijl je in de zomer over de hoofden kan lopen (bovendien, hoe kom je met 30 graden die traptreden weer op???)! Tegen zeven uur weer omhoog geklauterd (vele fotos verder natuurlijk) en wezen eten inhet stadje. Zoals bijna altijd als wij uit eten gaan, ging er nu ook weer wat mis. Mijn bestelde lamskoteletten werd per ongeluk een 400 grams entrecote! Ook lekker en 10 euro duurder (uiteraard niet berekend) maar veel te veel!

Nu nog gezellig even de avond doorkomen (ik geloof dat frank in slaap is gevallen omdat ik weer zo'n eindeloos lang verhaal aan het typen ben) en dan bedenken wat we morgen in de regen gaan doen. In ieder geval uitslapen want daar zijn we nog niet aan toe gekomen. En dan hier nog wat rond kijken, misschien nog een boottripje en een gedeelte van de terugweg naar ajaccio rijden. Maar met alle dagen tot nu toe heerlijk weer kunnen we de regen van morgen echt wel aan hoor. Alles bekeken wat we wilden zien en konden zien in de beperkte tijd (nog heel veel ook overgeslagen) dus tijd om te relaxen!!

Groeten!!

• 12 April 2012 - 21:38

Carola:

Klinkt allemaal erg goed en zo te lezen is het er prachtig. Vergeet je ook niet van elkaar te genieten, iedere dag goede sex te hebben en goede gesprekken te voeren op je eerste vakantie samen...krijg nu haast het idee dat jullie de omgeving een elkaar vooral door een camera lens bekijken ;)

• 13 April 2012 - 18:55

Marieke:

:) haha, ik sluit mij aan bij Carola. Hoe zit het met de romantiek???