Alleen op de wereld? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu Alleen op de wereld? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu

Alleen op de wereld?

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

18 Juni 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hoi hoi,

Hier weer een berichtje. We hebben de afgelopen dagen niet veel contactmogelijkheden gehad want in yellowstone had ik geen mobiel bereik (laura in het hotel wel) en al helemaal geen internet. Zolang zonder enig contact met het thuisfront lukt natuurlijk niet dus tussendoor even een uurtje internet gekocht, dat kon dan weer wel. Nog nooit zo genoten van een uur internet, raar hoe je toch went aan tenminste sms mogelijkheid. Als elk contact wegvalt hebben we gelukkig elkaar om de fantastische indrukken te bespreken! Maar nu kwamen we er dus ook pas vanochtend achter dat Nederland uitgeschakeld is, want hier heb ik eindelijk weer bereik. Onze ober van vandaag, Zack, wist trouwens ook heel goed dat we uitgeschakeld waren...zijn enige minpuntje want verder was hij prima, gratis biertje gekregen!

Maar terug naar Teton en Yellowstone. Zaterdag hebben we namelijk eerst een moose met kalf gezien! Wel ver weg maar toch leuk dat het lente is! Ook hebben we een arend gezien. Onderweg naar Yellowstone vooral genoten van de uitzichten en de meren.
Eenmaal in Yellowstone aangekomen natuurlijk onszelf laten vereeuwigen met het Yellowstone bord door een Japanner. In ruil twee fotos van zijn familie moeten nemen ;-). Het aantal Japanners is hier bijna zo groot als het aantal naaldbomen....gelukkig is het nog niet echt hoogseizoen want dan is het nog veel erger!

Het begin van Yellowstone was een beetje saai. Zoveel bomen, een brede weg en geen beer te zien. Maar langzaamaan kwam er een mooie rivier bij, een waterval en toen we in geisergebied kwamen, was ik helemaal verkocht. Ons hotel zat in old faithfull, waar heel veel geisers zijn. Uiteraard zijn de meeste net afgegaan als wij langskomen maar soms hebben we een spontane spuiter. Natuurlijk wel toeristisch maar het zijn wel mijn eerste geisers dus ik maal er niet om! Ook zijn er fantastische kleuren te zien bij de bronnen, misschien vind ik dat nog wel mooier.
De volgende dag hebben we de rest van het geiser- en bronnengebied verkend. Behalve echt enorm super prachtige kleuren (en een beetje stinken natuurlijk) waarbij ik niet op kon houden om fotos te nemen, was dit ook de dag van de bizons...eerder hadden we al enthousiast gedaan over een kudde ver weg, maar nu stond er zelfs op een gegeven moment een voor en een achter onze dodge. Brrrr. Daarna ook zowat tussen een kudde door gelopen...nog meer brrrr.
Bij ons lunchpunt hebben we ook een coyote gezien maar na oogcontact ging hij er vandoor voor ik een foto kon nemen. De lunch viel wat tegen, er waren geen winkels in de nabije omgeving en dus hebben we een paar laatste dollarbiljetten in een automaat gestopt voor chips en oreo-koekjes...samen met een appel zo voedzaam dat ik de rest van de middag kramp had...eind van de dag aaren we echt helemaal gaar van alle indrukken en de zon en de lange rit!
Tijd dus voor een ijsje...1 bolletje voor 2,60 dus duur totdat we zien dat 1 amerikaans bolletje gelijk is aan 2,5 nederlands bolletje: soort wisselkoers. Heerlijk in ieder geval.

Zondag dus begonnen met een uir lang met Frank whats appen. Ik dus de hele dag vrolijk ;-). Maar dat kwam ook omdat we na een half uur eindelijk tegen kwamen waar we echt op hadden in onze ogen: een beer!!! We reden langs een groepje mensen en wij nog denken dat ze voor een bizon waren uitgestapt (wij stopten daar al bijna niet meer voor, zoveel als wij er al hadden gezien) maar het bleek dus een beer te zijn. En nog beter: we zagen een jong!!!! Dus wij uit de auto en op een heuveltje in de berm gaan staan (inmiddels een file op de weg natuurlijk en de beer was ver weg) en fotos maken!!! En terwijl wij genieten van moeder en jong begint er opeens een boomstam te bewegen: blijkt moeders twee jongen te hebben!!! Helemaal fantastisch natuurlijk! Helaas dus geen sms mogelijkheden om het thuisfront wakker te maken voor deze ontwikkelingen!!!!

Daarna hebben we ons gestort op de Yellowstone river met een canyon. De twee watervallen zijn werkelijk fantastisch! Met het kleine beetje regen end de zon die dan weer ging schijnen was het echt super! Moet eerlijk zeggen dat ik nog meer fotos van de watervallen heb, dan van de beren...

Onderweg naar Mammoth hebben we nog een andere hertenbokken gezien, ook erg mooi. In Mammoth ons nog vergaapt aan kalkterrassen: oogverblindend wit en ook weer prachtig! Yellowstone saai??? Not!!!

Vandaag een lange reisdag naar Montana. 8,5 uur onderweg maar het ging prima. Wel felle buien gezien onderweg, gelukkig reden we er meestal langs!! Morgen rijden we dan Canada in, kijken of ze daar ook zoveel vlaggen hebben en zo veel te vriendelijk zijn of dat het gewone leuke mensen zijn!! In ieder geval morgen ook niet zulk mooi weer maar daarna waarschijnlijk weer wat beter...
Nu nog even genieten van ons haardvuur. Onze kamer vandaag is namelijk overdreven luxe: bad, balkon, grote tv, wifi, koelkast en dus een haardvuur dat wel echt brandt maar met een schakelaar aan en uit kan worden gezet!

• 19 Juni 2012 - 11:21

Inge:

Geweldig dat er bewegende boomstammen bestaan.

• 19 Juni 2012 - 18:23

Maarten:

Wat is er nu eigenlijk geel aan die stenen? Ik zie het niet.

• 20 Juni 2012 - 15:05

Net terug uit Oerol en het toch maar weer gedurfd deze website te bezoeken na de dramatische computercrash door dat stomme virus. Ben weer helemaal bijgelezen. Klinkt als een toptrip. Eens kijken wat ik van je kan bietsen want ik ga weer de hele maand September, van Seattle naar San Francisco, in ieder geval via Yellowstone. Door het lezen van je verhaaltjes krijg ik nog even extra zin. Veel plezier nog, ook in O Canada!
    Lfs Carool