Laatste verhaaltje uit Canada - Reisverslag uit Victoria, Canada van Hilde - WaarBenJij.nu Laatste verhaaltje uit Canada - Reisverslag uit Victoria, Canada van Hilde - WaarBenJij.nu

Laatste verhaaltje uit Canada

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

30 Juni 2012 | Canada, Victoria

Nog een laatste verhaaltje vanuit Canada! Morgen gaan we weer terug naar de Verenigde Staten, maar eerst wensen wij op 1 juli iedereen a happy Canada Day!!! Alles hier is rood wit, lijkt net alsof er een wk voetbal is!

Even terug naar waar we zaten, in Revelstoke. Na een slechte nacht, een snel ontbijt met broodje jam en koffie van de Mac, gingen we op weg naar Vancouver. De restanten van de mudslide waren nog wel een beetje te zien, maar overal op de Transcanadian Highway zijn ze aan het werk, dus het viel niet echt op. Na Kamloops werd de highway een freeway en dus mochten we nog wat sneller. En ook hadden we 3 banen voor ons zelf, de eerstvolgende auto reed op tenminste 200 m afstand...lekker freewheelen dus.
Natuurlijk was Vancouver zelf wel druk. Zoals gebruikelijk Laura laten rijden en dat ging natuurlijk prima. Al gauw kwamen we op een lelijk parkeerterrein terecht waar onze dodge in gezelschap van 2 porsches 2 dagen mocht staan voor 35 dollar...koopje!

Na een heerlijk diner bij een mexicaan, geprobeerd te slapen. Dat is niet gemakkelijk als er 2 giechelende meisjes in de kamer naast je zitten, de bovenburen ook te horen zijn en je boven een nachtclub logeert...en waarom moet de politie om 3 uur s nachts met sirene rijden?? Behalve lichtelijk chagrijnig had ik ook nog eens last van mijn rug door de zachte bedden. Helemaal geen zin dus om Vancouver te ontdekken maar uiteraard wel gegaan. En dat was echt aangenaam. We hadden een stadswandeling uit de reisgids die ook gebruik maakt van de watertaxi, de aquabus en de skytrain. Erg leuk allemaal! En als lunch een lekkere pastasalade, alleen jammer dat vier heel grote meeuwen mijn angst voor vogels (gevolg van de film the birds) nog verder vergroten door te gaan schreeuwen op een meter afstand op ooghoogte! Uiteraard hebben we de stoomklok bekeken en we zijn op een hoog gebouw geweest (150 m) om over de stad uit te kijken. Daar boven konden we ook nog net genieten van de laatste 10 minuten van de duitsers op het EK, altijd leuk om te zien natuurlijk. Op straat nog iemand in Duits t-shirt zitten uitlachen, maar dat was niet aardig van me.
Voor half 4 moesten we weer terug bij het hotel zijn want de Ierse pub ernaast gaf tot die tijd 2 biertjes (600 ml) voor de prijs van 1, dat is zelfs in Nederland goedkoop. Na dat biertje gingen we weer met de skytrain en deze keer moesten we volgens het kaartje 2 haltes. Dus wij stappen bij de 2e stop uit en lopen weer naar buiten en ik denk 'wat komt me dit bekend voor'. En ja hoor, dezelfde saxofonist in de hal!!! De tussenliggende halte was geen stopplaats en de andere halte was de eindhalte (waar trouwens niet iedereen uitstapte) en dus waren we bij de 2e stop weer op onze beginhalte...zou het de alcohol zijn geweest?? Dus maar wederom ingestapt en nu wel goed uitgestapt. Lekker gegeten bij the old spaghetti factory, waar je gewoon brood, salade, ijs en koffie inclusief krijgt bij je ook niet dure en superlekkere hoofdgerecht! En ook eindelijk een wijntje voor een normale prijs!!!

In de volgende nacht veel minder last van herrie en mijn rug. Daarna op weg naar Vancouver Island met de veerboot. Toen we daar aankwamen konden we nog ruim mee met de boot van 10 uur dus dat schoot op. De bootreis zelf was erg saai en we hebben ons vermaakt met rummicub op de ipad. Op het eiland was het nogal druk dus wij besloten de middag nog even richting zuidkust te gaan. Een willekeurig gekozen weg bracht ons bij een klein park met een landtong aan een baai. Heerlijk even een uurtje genoten van de rust en wat gewandeld! Ook nog even gekletst met een oude dame die in 1960 naar Canada was verhuisd maar nog best aardig Nederlands sprak.

Ons hotel was snel te vinden en is echt prima. Een hard bed en geen herrie, we missen alleen een koelkast! Gisteravond gegeten in de bijbehorende sportbar met een eigen tv scherm aan je tafeltje met football, hoe gezellig...en een emmertje Corona!

Vanochtend regende het weer en dat was na het betere weer van gister een tegenvaller. Eerst dus maar even met vriendje en met mijn nichtjes geskypt, superleuk! Daarna dus maar eens Victoria verkennen. Als eerste gingen we naar de veerboot voor morgen want op internet was de reservering vol. Het bleek dat we om 7 uur morgenochtend in de rij moeten gaan staan om de boot van half elf te kunnen halen, dat is het enige handige tijdstip. Niet leuk dus!!! Dan maar met een andere veerboot rechtstreeks naar Seattle. Daarop bleek je echter je auto niet mee te mogen nemen en wij wilden nog geen afscheid nemen van onze Dodge. Dus nu het plan om gewoon weer met de veerboot terug naar Vancouver te gaan. Eigenlijk is dat net zo snel als het oorspronkelijke plan en deze boot gaat gewoon elk uur.
Opgelost dus!
De rest van de ochtend wat gewinkeld en gebouwen en totempalen bekeken, best leuk stadje. Vanmiddag zijn we nog even naar een natuurpark gegaan met de Niagara falls. Deze variant die echt zo heet is wat minder groot, de rivierbedding is zelfs droog dus we konden tot vlak voor de waterval komen. Maar indrukwekkend hoog was hij wel, echt een schitterend plekje!!!
Daarna niet veel meer gedaan en net terug van een etentje bij alweer de old spaghetti factory, want die hebben ze hier ook. Deze keer ook gereserveerd en dat was maar goed ook, want alhoewel het restaurant mega groot is (wel gezellig) stond er een enorme wachtrij bij de deur!

Nou morgen dus terug over de grens. Hopelijk niet al te veel gedoe. We hopen morgen ook de auto al in te kunnen leveren zodat we maandag met de shuttlebus naar het vliegveld kunnen zonder nog verplichtingen elders.
Maar eerst morgen maar even genieten van Canada Day!

• 01 Juli 2012 - 13:51

Carola:

Goede terugvlucht van de week.

• 01 Juli 2012 - 19:53

Maarten:

Skype??? Doe je dat met een skippybal?