laatste dagen - Reisverslag uit Grímsstaðaholt, IJsland van Hilde - WaarBenJij.nu laatste dagen - Reisverslag uit Grímsstaðaholt, IJsland van Hilde - WaarBenJij.nu

laatste dagen

Blijf op de hoogte en volg Hilde

31 Juli 2013 | IJsland, Grímsstaðaholt

Nu we moeten wachten op de flybus naar het vliegveld kan ik mooi nog even een laatste verhaaltje typen, niet zo'n lange want het grote werk is al geweest.

Maandag hebben we eerst lekker met ijskoud water de haren gewassen...je voelt langzaam een soort van onderkoeling van je hersenen optreden, maar net op tijd gestopt en toch weer een redelijk fris hoofd.
In dritvik hebben we aan t strand oude scheepsresten bekeken. T waren er niet zoveel maar de oranje roest combineert wel mooi met het zwarte zand aan t strand.
Daarna hebben we een wandeling gemaakt naar 2 uitstekende rotsen in de oceaan. Met de zon erbij was dit erg aangenaam. Ook een bezoekje aan t dorp Hellnar was de moeite waard want er was een mooie grot in de kust. Wel veel gekrijs van meeuwen maar zolang ze geen aanval ondernemen vind ik het best!
Om de dag te besluiten hebben we een warme bron opgezocht. Met de routebeschrijving uit de reisgids als 'na een vervallen boerderijtje de zandweg nemen en dan met stapstenen het riviertje oversteken' kwamen we (na een misstap in de modder tot aan de enkel) bij een warme bron voor 2 personen. Uiteraard zonder kleedhokjes en voorzieningen maar t woei niet hard en het water was heerlijk!! En t paste prima met zijn 2-en! Genoten dus!!

De volgende dag hebben we voor de vorm nog 2 watervallen bezocht. Eentje kwam onder een lavaveld vandaan dus dat was op zich wel grappig, maar we merken dat we wel een beetje verzadigd raken. Dus op naar Reykjavik. De hoofdstad is voor IJsland heel druk maar t is een soort Zwolle. Eerst gingen we op zoek naar de beste hotdog van IJsland, maar Frank wist het toch niet meer helemaal precies waar hij zat. Dus eerst maar even een broodje bij de Subway, daarna een heerlijke caramel frappo! Natuurlijk hebben we de kerk bezocht, daarna een dure en warme trui voor Frank gekocht en uiteindelijk de hotdogtent gevonden. Nou t was echt wel de moeite waard!
Harpa zag er ook mooi uit met zijn honingraat ramen maar de beloofde gratis wifi was er niet ;-). De dag afgesloten met een Hoegaarden bij Cafe Paris en een lamsspies bij restaurant Geysir. Ook nog even een 360 graden film van 15 minuten bekeken in de expo hal. Het concept was goed maar technisch vond ik het niet zo sterk helaas!

De camping in reykjavik was nogal een trekkerscamping, beetje viezig. Maar wel konden we alle spullen er lekker uitzoeken, opruimen en vandaag dus heel relaxed de camper ingeleverd!
De 3000 km hebben we net niet gehaald. Maar t was echt het perfecte vervoersmiddel voor ons. Hij gaf ons alle vrijheid en daarmee de mogelijkheid tot lange dagen en toch ook het comfort van 'geen tent'.

Nu zo vliegen en dan kijken of alle fotos en filmpjes op de computer passen. Het zijn er pp meer dan 3500 vrees ik: dus bijna elke kilometer een foto! Maar er kunnen er vast wel een aantal weg ;-).