Verslaafd - Reisverslag uit Reykjahlíð, IJsland van Hilde - WaarBenJij.nu Verslaafd - Reisverslag uit Reykjahlíð, IJsland van Hilde - WaarBenJij.nu

Verslaafd

Blijf op de hoogte en volg Hilde

22 Juli 2013 | IJsland, Reykjahlíð

Tijd voor weer een verslagje, we hebben alweer zoveel moois gezien!
We eindigden vorig verhaal met regen, daar beginnen we ook mee! Maar ook met toeval: in de regen op een niet zo toeristische plek komen we gewoon een patient tegen! Grappig he??
We hebben die ochtend eerst een kloof bezocht die heel super was (en grotendeels droog)! Een gezichtje in de bergen, een kruising van 3 watervallen en foto's van ons op uitstekende rotspunten! Om te besluiten met een lunch met een gebakken eitje!
De volgende wandeling was pas s middags en nog steeds af en toe wat regen. Een uurtje wandelen naar boven voor een waterval, svartifoss. Deze bekeken en vervolgens trekt het helemaal dicht! Wij dus weer op t goede moment ergens!! Daarna (half 6) nog gewandeld naar het eind van een gletsjer, die lang mysterieus in de mist bleef en er kwam een kou vanaf, brr. Maar mooi was t wel en na een kwartiertje klaarde het weer op ook.
Als afsluiter nog zonsondergang bij een ijsbergmeer gezien. Superdagje! Nog wel even een camping zoeken om 10 uur s avonds ;-). Gevonden op een parkeerplaats van een jeugdherberg.

Zaterdag hadden we een ijsbergmeer dagje! Heerlijk zonnetje erbij, t weer is omgeslagen! Eerst een verkennend tochtje met een amfibievoertuig tussen de ijsschotsen door. Daarna zelf gewandeld. De lunch hebben we bij het naastgelegen kleinere ijsbergmeer genuttigd, daar was het veel rustiger (zelfs even alleen met zijn tweetjes) en nog mooier!!!
De overnachting was een stukje verderop in de mist van Hofn op een drukke camping. Naar bed met hoofdpijn...

En opgestaan met hoofdpijn! Halverwege zondag kwamen we erachter dat we caffeinevrije koffie hadden gekocht (Frank dan ;-) ) en zelfs ik kreeg dus ontwenningsverschijnselen! Na een bak echte koffie bij een tankstation kwamen we eindelijk weer een beetje bij!
Toen hebben we nog genoten van de oostelijke fjorden: prachtig dat de ene kant steeds in de mist lag en de andere kant in de zon! En dan de combinatie van onverharde weg (zelfs een stukje van de 'snelweg') en bijna geen andere mensen! Pas om 6 uur kwamen we bij de geplande watervalwandeling aan. Dus na een banaan nog even 2,5 uur op pad geweest! Prachtige watervallen in kloof gezien, blaar opgelopen en afgesloten met een prakje pasta. Snel naar de geplande camping lukte ook al niet, daarvoor was het bovenop de bergpas veel te mooi met ijs en water en een zonsondergang. Om half 11 dus op de parkeerplaats geparkeerd en nog even naar de plaatselijke pub gegaan. Druk dagje steeds!

Vanochtend dus een relaxed dagje gepland, alleen maar rijden...tot we na 5 km al bij een waterval kwamen en een uur met grijsfilter en statief hebben gespeeld ;-). Om 12 uur waren we net de berg over: 25 km gehad, nog 150 te gaan... Maar verder wel lekker doorgereden over een hoogvlakte. Uiteindelijk hier bij Myvatn aanbeland bij een mooier borrelveld! Deze keer hadden we ook echt bier en wijn in huis. Eindelijk na 1 week een drankenwinkel gevonden (nee, daar kwam mijn hoofdpijn niet van!)...t kost wel een rib uit je lijf, maar we zitten hier nu na een bbq met biertje lekker naast de camper met een wijntje en uitzicht op het meer, zonsondergang en in gezelschap van honderden vliegjes/mugjes die niet steken maar wel evt in je neus oor oog willen gaan zitten!

Morgen weer een binnenland excursie. Ondanks het lekkere weer warme kleren mee want we gaan weer een vulkaan op!