Verkiezingen - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu Verkiezingen - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

Verkiezingen

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

29 Juli 2010 | Nederland, Zwolle

Altijd handig als je na een gedegen voorbereiding op de ene reis, opeens een andere reis hebt geboekt. Ik las gisteren opeens op de site van BuZa dat er in oktober verkiezingen zijn in Tanzania...had ik dus de hele tijd Kenia (en Somalie) in de gaten gehouden, maar natuurlijk niet naar Tanzania gekeken, want daar kwam ik toch niet in de buurt.

De tekst van BuZa luidt: In aanloop naar de verkiezingen in oktober 2010 kunnen in Tanzania de politieke spanningen oplopen. U wordt aangeraden de berichtgeving in de media te volgen en zich goed te informeren over de actuele politieke ontwikkelingen alvorens af te reizen en samenscholingen en demonstraties te mijden.

Dus ik raakte natuurlijk een beetje in de stress...maar na lang zoeken kwam ik er achter dat de verkiezingen 31 oktober zijn en dan ben ik dus al 2 weken terug...nou is dat misschien nog net "in de aanloop naar", maar toch denk ik dat 2 weken wel prima is. Bovendien is Kenia ook niet volkomen veilig, want niet-essentiele reizen worden in sommige gebieden door BuZa afgeraden...Uiteraard ga ik er gewoon van uit dat een simpele safari-reis geen enkel probleem oplevert, het zijn tenslotte inmiddels populaire vakantiebestemmingen.

Ik heb ook nog even de inhoud van mijn medische kit bekeken en die blijkt nog vrij compleet te zijn. Mijn antibiotica pakket (amoxi-clav en ciprofloxacine) zijn nog zo goed als houdbaar (aug 2010) en de dingen die ik onderweg nooit gebruik maar toch bij me heb (bisacodyl, diazepam, cetirizine) zijn echt nog houdbaar. Loperamide net al nieuw aangeschaft (ook nog nooit gebruikt trouwens), dus alleen nog nieuwe ORS kopen (houdbaar tot 2008...wat kan er mis mee zijn, maar als je al diarree hebt, misschien toch niet zo'n goed idee). En dan dus nog een heleboel malariatabletten en gele koorts vaccin. En misschien ook nog omeprazol, want die heb ik natuurlijk simpel in een potje zonder datum gepropt en zijn denk ik 4 jaar oud...tja, de administratie van een apotheker is niet altijd optimaal. Wel altijd teleurstellend dat je het meeste jaar in, jaar uit meesleept zonder het ooit te gebruiken...of toch maar beter zo?

Deze week trouwens behoorlijk gewend aan stortregens...misschien moet ik nog even oefenen met tent-opzetten tijdens zo'n bui, haha.

  • 29 Juli 2010 - 14:53

    Maaike:

    Beter alles voor niks mee slepen met de juiste datum, als iets met een verkeerde datum meenemen, nodig hebben en dan erachter komen dat de houdbaarheiddatum er niet voor niks op staat.

  • 29 Juli 2010 - 18:49

    Carola:

    Niet te nauw nemen met die datum hoor, valt allemaal reuzemee.
    Ik sleep ook vanalles voor nop mee, geen antibiotica enzo maar dan wel weer steriele infuusnaalden en spuiten met naalden. Ach ja iedere apo heeft zo zijn tik, heb ik van mijn moeder geerfd en beter voor niks meegenomen dan dat je het toch nodig blijkt te hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwolle

Afrika deel 3

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2010

Foto's

18 Oktober 2010

Brrr

15 Oktober 2010

de laatste zon

11 Oktober 2010

Eigenwijs

08 Oktober 2010

Mijn poep is plas (quote Lisa)
Hilde

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 56815

Voorgaande reizen:

25 November 2014 - 24 Juni 2015

De grootste reis van ons leven

07 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Kroatie

14 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Rondje Ijsland

30 September 2012 - 06 Oktober 2012

Back to Rome

09 Juni 2012 - 03 Juli 2012

Het wilde westen

08 April 2012 - 14 April 2012

Corsica

17 September 2011 - 10 Oktober 2011

Peru en Bolivia

19 April 2011 - 22 April 2011

Valencia

25 September 2010 - 17 Oktober 2010

Afrika deel 3

29 September 2009 - 22 Oktober 2009

2e keer Afrika

10 September 2008 - 03 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: