Lijstjes - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu Lijstjes - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

Lijstjes

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

17 Augustus 2008 | Nederland, Zwolle

Nog 3 weekjes werken en dan is het eindelijk zover. De voorbereidingen zijn nu dus serieus begonnen: op het werk natuurlijk een lijstje met dingen die ik nog af wil/moet maken. Thuis ook een "to do"-lijstje. Daar kon ik al snel het een en ander van af strepen, want de tandarts is 3 weken met vakantie en de bloedbank heeft per ongeluk ingevoerd dat ik in mei al naar Afrika ben gegaan en dus mag ik nu geen bloed geven ivm allerhande besmettelijke ziektes.

De paklijst is ook inmiddels te voorschijn gehaald: het logeerbed ligt vol met alle dingen die mee moeten. En natuurlijk is er een lijstje van zaken die nog aangeschaft moeten worden. Naast alle dingen die altijd mee gaan, moet ik deze keer ook denken aan balonnen en pennen voor de kids daar (ruilen voor een foto), allerhande medicijnen en natuurlijk een heleboel anti-zonnebrand middel. Namibie ligt op zo'n 18-23 graden zuiderbreedte (ter vergelijking op noorderbreedte zit je dan in de Sahara), dus de zonkracht zal wel behoorlijk zijn.

Op zoover.nl kan ik al even kijken hoe de weersverwachting de komende tijd is. Hij gaat nu nog maar tot 30 augustus en meestal zit zoover er wel wat naast, maar toch is het handig om met inpakken alvast rekening te houden met het klimaat. Hierbij de voorspelling tot nu toe:
Livingstone: overdag 31, nacht 16
Caprivi strip: overdag 19, nacht 7
Rundu: overdag 33, nacht 16
Etosha: overdag 19, nacht 7 (maar weeronline geeft overdag 32 en nacht 17)
Twijfelfontein: overdag 27, nacht 14
Swakopmund: overdag 19, nacht 7
Fish River Canyon: overdag 19, nacht 7
Clanwilliam: overdag 17, nacht 5
Kaapstad: overdag 16, nacht 7.

Gelukkig duurt het nog minstens een maand voor we in Kaapstad zitten, dan kan het nog best 5 graden warmer worden. Ik wil tenslotte wel een beetje voorjaarsweer voor ik weer naar de herfst vlieg...maar er moeten dus korte broeken mee, maar ook lange broeken (zeker voor koude avonden of 's ochtends vroeg). Hoe gaat het ooit passen? Dat wordt onderweg veel handwasjes doen.