Weer thuis - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

04 Oktober 2008 | Nederland, Zwolle

Tja, om het verhaal toch maar volledig te maken nog maar even een berichtje vanuit mijn eigen huisje. Straks denken jullie nog dat ik in Kaapstad ben achter gebleven. Nou jammer genoeg niet.
Ik zit hier gewoon weer in de storm en de kou!

De laatste avond Kaapstad was nog even gezellig! Uit eten geweest bij de Italiaan, met veel knoflook, dat leek me handig in het vliegtuig! Daarna in een Ierse pub terecht gekomen met allemaal dansende Amerikanen (geen gezicht). Om half 2 dan toch maar weer naar het hotel gegaan. Gelukkig had ik me niet opgegeven voor de wijnproeverij (dan moest je belachelijk vroeg opstaan...ik proef dan wel een keertje op eigen gelegenheid), dus ik kon uitslapen en werd pas om 8.45 wakker! Om 10 uur moest de kamer leeg zijn dus nog snel de laatste dingetjes gepakt. Daarna bij de naastgelegen bakkerij ontbeten met een croissantje en een cappuchino!
De rest van de laatste dag een beetje Kaapstad bekeken. Het blijft toch altijd een rare dag want je moet steeds op je horloge kijken. Samen met mijn tentgenote heb ik nog de botanische tuinen bekeken, de Nederlands Gereformeerde kerk en het kasteel van Riebeek. Met een kanonsschot om 12 uur waar je trommelvliezen van klapperen!
Daarna zijn we bij Green Market nog wat souvenirkraampjes langs geweest (ik heb uiteraard weer eens niets gekocht) en toen zijn we meer dan 2 uur in het zonnetje op een terras gaan zitten. Uiteindelijk maar weer terug gelopen en de meeste mensen waren ook al wel weer bij het hotel.
De terugreis was natuurlijk erg lang: om 17 uur weggereden bij het hotel, pas om 20.35 vliegen terwijl er op Kaapstad-airport echt weinig te doen is. Het is zelfs zo dat je met een bus naar de boeing 747 wordt gebracht en je gewoon daar een trap op moet om in het toestel te komen. Omdat Nelly en Sander graag naast elkaar wilden zitten, heb ik de plaats van Nelly ingenomen en ik had het geluk dat de plaats ernaast leeg was. Na een vies diner heb ik dan ook best wel wat geslapen op 2 stoelen!
Eenmaal aangekomen in Londen moesten we nog weer meer dan 3 uur wachten en dus hebben we ons maar vermaakt met reis-risk en een quiz op een computer. Nog best wel even gezellig, maar iedereen telt de minuten toch wel af dan. Uiteindelijk de vlucht naar Amsterdam: halverwege moesten de riemen om omdat er storm boven Amsterdam was. Nou viel gelukkig mee, als wij als groep ergens aankomen klaar het weer altijd op. Dus gewoon een zonnetje gezien in Amsterdam.
Van daaruit lang op de bagage gewacht maar toen had ik het geluk dat de trein naar Groningen lang vertraging had zodat ik meteen kon instappen. Wel achter een goederentrein en stoptrein aangereden, dus uiteindelijk was ik om 16.20 op station Zwolle. Lekker opgehaald door mijn ouders, zodat ik toch nog binnen 24 uur klaar was met de reis.
Na de chinees en veel geklets ben ik dan toch maar in mijn eigen peugeotje gestapt en naar huis gereden...einde van de reis.

Nog wat cijfertjes:
aantal gereden km in zuidelijk Afrika: ca 5900
aantal foto's gemaakt: ca 1400
aantal olifanten op de foto: teveel

Nu weer wennen aan het normale leven. Is niet gemakkelijk met al die haastige mensen hier. En ik heb ook nog niet in mijn hoofd dat je een jas aan moet als je naar buiten gaat...de 1e sneeuw is alweer gevallen in de Alpen. Op naar de elfstedentocht!

Bedankt voor alle meeleven en berichtjes, is altijd leuk om te lezen aan de andere kant van de wereld!
Groetjes en tot het volgende reisverhaal!

• 05 Oktober 2008 - 08:58

Inge:

Blij dat je weer terug bent... hoef ik niet meer alleen te sporten en kunnen we af en toe gewoon langskomen om bij te kletsen in plaats van te wachten op een berichtje op hildeopreis.... Tot vanmiddag!

• 05 Oktober 2008 - 14:52

Carola:

Welkom thuis en sterkte met werken morgen.