Hollands weer - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Hilde - WaarBenJij.nu Hollands weer - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Hilde - WaarBenJij.nu

Hollands weer

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

24 September 2008 | Namibië, Swakopmund

Hoi allemaal,
zoals beloofd een berichtje vanuit swakopmund. Ik heb niet al te veel tijd, maar anders wordt het pas weer kaapstad.
Na het vorige bericht heb ik inderdaad nog even een apotheekbezoek gebracht. Dat was erg leuk want ik mocht overal in en kijken. Niet echt spannende dingen gezien maar wel leuk over voetbal gekletst met een apo-ass (die had echt alles van het ek gezien).
De village walk daarna viel tegen. Wel wat huisjes bekeken, maar er was geen uitleg bij en ook zaten we meer dan een uur in de auto, dus dat schiet niet op. 's Avonds gezellig gehad in de bar bij de lodges!
Wel slecht geslapen in de lodge: om 2 uur nog wakker en om 6.30 moesten we al weer op om naar Etosha te gaan. Eerst de tent opgezet in de hitte en daarna de 1e gamedrive met onze eigen truck. Veel dieren gezien natuurlijk, maar welke precies dat weet ik niet meer, dan moet ik de foto's terug kijken. 's Avonds aan een waterhole gezeten maar toen kwam er helemaal geen enkel dier langs. Wel lekker rustig want iedereen moest er zijn mond houden!
De volgende dag zijn we om 5.15 uur opgestaan zodat we in het donker onze tent moesten afbreken en ook in het donker gedouched. Daardoor hadden we wel een geweldige gamedrive na zonsopgang, want we zagen meteen leeuwen! Ook daarna weer veel wilde dieren gezien, maar geen spannende verhalen. Lunchstop met gelukkig wat schaduw halverwege en pas om 3 uur weer doorgegaan. Maar toen was iedereen behoorlijk moe en hebben we dus niet zoveel beesten gezien omdat de ogen dichtvielen. Wel nog op het eind gelukkig een neushoorn gezien! Dus nu mis ik alleen de luipaard. 's Nachts wordt het inmiddels snel kouder, de slaapzak komt goed van pas.
De volgende morgen werden we wakker geknord door 4 moddervette varkens bij de tenten. Gelukkig niet voor mijn tent. Deze dag gingen we naar de Himba's, zo'n stam van groeten uit de rimboe. Ik vond er niet zoveel aan, want het voelde meer als aapjes kijken. Daarna gingen we naar de cheetahfarm en daar hebben we jachtluipaarden geaaid (tamme) en gezien hoe de wildere exemplaren gevoerd werden. Ook was er een huis-giraf, die was pas 10 maanden maar al wel erg groot. Leuk om eens te aaien.
Eergisteren hadden we een lange, hete rit naar Brandberg voor de boeg. De dieren lieten we achter ons en nu concentreren we ons meer op landschap. Prachtig door de bergen. Onderweg eerst langs een versteend bos geweest: een wandeling van een half uur, machtig heet! Daarna stond er nog een wandeling van meer dan een uur op het programma naar rotstekeningen maar dat heb ik maar overgeslagen: veel te heet en iemand moet toch bij de zieken op het terras blijven zitten? De camping waar we verbleven was 1 grote zandvlakte en het woei nogal. Daarnaast waren de douches/toiletten wat barbaars (geen dak) dus het bleef een soort basiskamp-idee. Nog wel entertainment gehad van een plaatselijke groep, dat klonk wel erg mooi.
Gisteren zijn we dan naar de kust gereden. Op 80km van de kust eindelijk de eerste wolken gezien en toen hebben we een tijd lang in de mist gereden (zicht 50meter of zo). Beetje jammer als je eindelijk voorin de truck zit...Bij de kust klaarde het wel op hoor. Eerst langs Cape cross met alle zeeberen, maar het waren er niet zo super veel dus de stank viel mee. Daarna naar Swakopmund gegaan. Daar zit ik dus nu. Even wennen aan de kou (veel zon, 22 graden, maar ook veel wind) en het moderne tijdperk. Gisteren een townshiptour gehad, verschillende huisjes bekeken in de zwarte buurt. Erg interessant, op bezoek geweest bij een stamhoofd, een kunstenaar en een herbalist. Ook plaatselijke delicatesse gegeten: rups. Niet echt vies, maar er zat zand doorheen dus ook niet lekker.
Uit eten geweest in een restaurant en daarna nog kort in een bar gezeten, want je moet er toch gebruik van maken als het er is.
Vanochtend zijn we op dolfijnen-cruise geweest. Die dolfijnen vind ik nog niet zo speciaal, maar wel de pelikanen en de zeerobben die op de boot sprongen! Ook was onze boot een speedboot, dus op volle kracht was het echt heerlijk uitwaaien!
Nou verder zijn er nog wel leuke ontwikkelingen, maar dat horen jullie misschien nog wel vanuit Kaapstad. Ik ga nu snel verder met Afrika bekijken: morgen naar de zandduinen, moet super zijn!
Groeten,
Hilde

• 24 September 2008 - 15:14

Carola:

He Hilde
    Leuk dat je weer kunt schrijven. Wat zijn zeeberen?? Die ken ik niet, bedoel je geen zeeleeuwen, die ken ik wel en stinken ook.
    Verder zijn er nog wel leuke ontwikkelingen vind ik een cryptische zin, dus kan niet wachten op je bericht uit kaapstad.
    Heel veel plezier nog.
    groetjes Carola

• 24 September 2008 - 17:39

Inge:

Ja, ik word er ook nogal nieuwsgierig van, dus schiet op met dat volgende bericht :-).

Gaat dat luipaard nog lukken voor je reis afgelopen is? Nu de dieren achtergelaten... die luipaarden schijnen machtig moeilijk te vinden te zijn, dus succes ermee!

• 26 September 2008 - 18:54

Martine:

He, alles goed daar in Afrika? Ben ook benieuwd wat voor spannends er te melden valt.

Groetjes Martine

• 30 September 2008 - 07:16

Netty:

Joh, koud hoor, 22 graden. Hier is het bijna storm met hagel. En wat zijn die leuke ontwikkelingen??

• 30 September 2008 - 19:34

Pa:

Even een vraag: kom je nog wel terug? Dan haal ik je vrijdag van het station in Zwolle. Trek wel iets warms aan. Het is hier amper te doen met die kou en regen... ik was vandaag NB met de auto naar school.