Medische update - Reisverslag uit Haaksbergen, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu Medische update - Reisverslag uit Haaksbergen, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

Medische update

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

30 Augustus 2008 | Nederland, Haaksbergen

Zoals voor elke vliegreis, ben ik ook nu weer 3 weken van te voren overvallen door een forse verkoudheid. Gelukkig is deze al na 1 week afgenomen en snotter ik nu alleen nog maar wat. Dat komt dus helemaal goed.

Helaas kreeg ik afgelopen woensdag wel het gevoel dat ik weer een infectie in mijn lijf had, dus na een huisarts-consult snel aan de antibiotica begonnen. Gelukkig zei mijn huisarts meteen dat als dat niet zou werken hij wel zelf onder plaatselijke verdoving een snee kon zetten, zodat ik niet weer in het ziekenhuis onder narcose zou hoeven. Daar had ik natuurlijk helemaal geen zin in, want daar was ik de vorige keer behoorlijk naar van in de weken die volgden. De antibiotica sloegen helaas niet zo snel aan dus werd de ontsteking groter. Maar vrijdag was hij nog niet groot genoeg om er een snee in te zetten, volgens de vervangende huisarts. Ik zag al weer een pijnlijk weekend in het vooruitzicht, dus genoeg diclofenac mee naar mijn ouders. Al moet ik zeggen dat 3 glazen wijn ook best wel helpen...je slaapt er in ieder geval lekker op.
Gelukkig is de ontsteking vanochtend uit zichzelf geknapt, dus nu is het een kwestie van het wondje een tijd openhouden en de antibiotica doorslikken. Wel een hele opluchting! De kans dat het nu in Afrika gaat opspelen lijkt me erg klein.

Aankomende week nog een laatste werkweek. Nog even alles opruimen en donderdag nog cursus in Houten. En dan vrijdag gezellig nog een weekendje weg naar Lunteren met mijn farma-vriendjes!

Nu eerst nog even wat zon opdoen, want van de gewenning is deze zomer nog niet zoveel gekomen....in Livingstone is het momenteel 42 graden, maar als het goed is zakt het kwik in de komende week wel weer terug naar een "heerlijke" 34 graden.