Het zweet breekt me uit - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu Het zweet breekt me uit - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

Het zweet breekt me uit

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

22 Mei 2012 | Nederland, Zwolle

Pfff nog maar 18 dagen en dan vertrekken Laura en ik voor ons amerika/canada avontuur...
Mijn fotoalbum van corsica is binnen, verjaardag is gevierd dus nu moet ik me toch langzamerhand wel eens gaan voorbereiden. Vandaag is dus het startpunt....bij 28 graden in de tuin met een biertje en een stapeltje reisgidsen. Want waar gaan we nou ook weer precies heen en wat is er te zien???? Natuurlijk al maanden geleden uitgezocht voor we gingen boeken, maar eerlijk gezegd teveel andere dingen (of moet ik zeggen een persoon) aan mijn hoofd gehad dus ik moet me gewoon weer inlezen!!
Dat betekent ook dat ik nog maar 2 weekenden en 2 donderdagen heb voor de voorbereiding. Dus goed nadenken of ik nog dingen nodig heb. Paspoort is nog geldig, esta verklaring is al binnen en internationaal rijbewijs hebben we overbodig verklaard. Nu dus nog dollars scoren (toch altijd handig als je wat bij je hebt) en bedenken wat er mee moet. Ik denk dat ik zowat alles heb maar natuurlijk moet de medische kit nagekeken worden (zeker met het geneesmiddel gebruik van de afgelopen weken) en ook t-shirts moeten nog aangevuld worden.
Qua weer is het nogal afwisselend: in utah, waar we beginnen , is het al gauw boven de 30 graden. Een week later zitten we in yellowstone met nachtvorst en misschien wel 5 graden overdag. Daarna wordt het iets meer Nederlands weer en dus wel prima. Uiteindelijk neem ik dus ongeveer mee wat ik naar corsica heb meegenomen.
Alleen komt daar nog een ipad bij (zodat ik gemakkelijk mijn verhaaltjes kan schrijven) en een grijsfilter (voor al die watervallen, ben benieuwd).

Het blijft raar om straks op vakantie te zijn, in juni, tijdens het EK en zolang zonder Frank. Maar ik ga ervan uit dat het daar weer zo overweldigend mooi is, dat we enorm gaan genieten!!!

• 22 Mei 2012 - 17:30

Frank:

Je gaat zeker genieten, denk dat ik het veel zwaarder krijg hoor......ik moet gewoon werken ;-)
    En ehhh dat je ongeveer hetzelfde meeneemt als naar Corsica klopt niet helemaal, want het belangrijkste neem je niet mee !!

• 22 Mei 2012 - 18:01

Marieke:

Tuurlijk, bij wie breekt het zweet nou niet uit als hij/zij bij 28 graden in de tuin een biertje gaat drinken?

• 22 Mei 2012 - 19:27

Carola:

haha je weet het mooi te brengen...een persoon. En tuurlijk ga je genieten. Als je Arches en Canyonlands (noordelijke deel hebt gezien) dan ben je alles thuis vergeten (ja inclusief die vent ;) )
    En niet teveel voorbereiden hoor, kan prima onderweg, de vrijheid, het ad-hoc regelen, spontaan bedenken wat je gaat doen dat zijn de mooiste dingen van die reis. Ooooo ik zou ook wel willen!
    En toch ook lekker om gewoon met Laura te gaan, supergezellig, en je hoeft ook niet iedere stap in het leven met Frank te zetten. Ik ga dit jaar waarschijnlijk ook gewoon lekker nog een maand alleen op pad, beetje independent girl power kan geen kwaad ;)
    Geniet van je voorbereidingen (en blijkbaar van je vrije dag vandaag? )