Over een weekje - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu Over een weekje - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

Over een weekje

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

31 Mei 2012 | Nederland, Zwolle

Hoi hoi

De voorbereidingen zijn deze week in volle gang! De lijst met dingen is grotendeels afgestreept, het logeerbed ligt al behoorlijk vol. Alleen de kleding moet nog even uitgezocht maar daar heb ik uiteraard niet zoveel zin in. Veel leuker is het om lijstjes van hotels te maken, nog even een kaartje van denver uit te printen en een nieuwe mp3 speler uitzoeken. Dat laatste was eigenlijk niet de bedoeling maar de leeftijd gaat me parten spelen: mijn oude kan ik echt niet meer vinden! Vorige week had ik hem nog dus hij ligt echt wel ergens maar heb een half uur gezocht op alle logische en onlogische plaatsen en heb hem niet gevonden. Nou was het toch al een oude die niet meer contact kon maken met mijn computer (en dus waren de liedjes al 4 jaar hetzelfde) dus zo erg is het niet. Ik kan natuurlijk ook via de iphone wel luisteren maar die accu doet het niet zo heel lang als ik ook nog andere dingen doe met hem. Het is nog wel de vraag of dat goed gaat komen trouwens: mijn tele2 abonnement is nog geen 2 maand oud en dan zit er een buitenland blokkade op. Nu moest ik dus eerst de klantenservice bellen en vervolgens een aanbetaling doen en een mail met betalingsbevestiging sturen. Dat heb ik allemaal gedaan en nu is er een kans dat ik nog voor vertrek de blokkade eraf krijg en dus kan bellen en smsen. Ook dat is de vraag want volgens diverse fora is tele2 en het buitenland uberhaupt geen goede combinatie...we zullen zien. Gelukkig zijn er genoeg wifi plekken dus email en whats app zal het heus wel doen. Ik vind het allemaal nog steeds behoorlijk ingewikkeld maar meestal wijst alles zich vanzelf als je ter plekke bent.

Laura en ik zijn er achter gekomen dat onze reisorganisatie niet geheel meedenkt met onze reis op maat. Ze hebben hotel, auto en vlucht geboekt, maar niet aan de veerboot naar vancouver island gedacht. Natuurlijk kunnen we dat zelf ook regelen en is het misschien wel handig om dat pas ter plekke te doen maar toch zou het wel handig zijn als ze dit vervoer ook even in de offerte hadden opgenomen.

Verdere voorbereiding deze week is dollars halen, reisgids doorlezen (nog niet opgeschoten) en nog even 2 zooms uitlezen. Maar zaterdag eerst nog even een verlaat verjaardagsfeestje...

Over precies een weekje moet ik klaar zijn! Want donderdagavond ga ik gezellig bij de familie in Zwolle zuid eten, vrijdags inchecken en nog even werken en dan voor 19 uur naar Lisse want dan sluiten ze de a28 af bij Hattem...de rest van juni hebben frank en ik daar dan gelukkig geen last meer van. Elk nadeel heb tenslotte zijn voordeel....

  • 31 Mei 2012 - 19:30

    Wouter:

    Daar een SIMkaartje kopen prepaid om goedkoop te bellen smsen en internetten? Of kan je iPhone geen 2 simkaarten aan?

  • 31 Mei 2012 - 20:25

    Saai:

    Hil, sorry hoor.... maar dit is echt het saaiste verhaal van je dat ik in al die jaren gelezen heb. Dat kan en MOET beter! En ik mag je ook al niet naar Schiphol brrngen dit jaar.... je verbreekt een jarenlange traditie!

  • 31 Mei 2012 - 20:27

    Hilde:

    Excuses, het kan niet elke keer over diarree gaan ;-)

  • 31 Mei 2012 - 20:27

    Maarten:

    Sorry, ik zie nu pas dat ik m'n naam moest invullen ipv het onderwerp van mijn bericht hierboven. Dus voor de duidelijkheid: ik ben saai!
    Ik neem aan dat Frank op de bank slaapt nu het loggerbed vol ligt met kleding en andere vakantiespullen?

  • 31 Mei 2012 - 20:29

    Maarten:

    Met loggerbed hierboven bedoel ik natuurlijk logeerbed. Dat Frank niet denkt dat ik 'm log vind of zo. Of dat ik dat van jou vind :-)

  • 31 Mei 2012 - 20:30

    Hilde:

    Je maakt dit stukje weer helemaal goed met je humor....hoor ik inge ook al lachen?

  • 03 Juni 2012 - 11:24

    Carola:

    ??? Frank in het logeerbed? Ik neem aan dat Frank toch gewoon bij Hilde in bed ligt....
    Wordt nog best een sappig verhaaltje zo Wouter ;)
    En volgens mij kan je die boot van Vancouver naar Vancouver Island niet reserveren. Althans dat was 8 jaar geleden zo, is gewoon een soort veerdienst als naar Texel maar dan nog saaier. Wij moesten ook wel een bootje wachten totdat we daadwerkelijk meekonden.
    Veel succes met je laatste weekje werken.

  • 03 Juni 2012 - 11:51

    Caro:

    en ik bedoelde natuurlijk Maarten, niet wouter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwolle

Het wilde westen

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2012

Vakantie gaat nog even door

05 Juli 2012

Weer thuis

30 Juni 2012

Laatste verhaaltje uit Canada

26 Juni 2012

Water, water en nog eens water

21 Juni 2012

vlaggetje erbij
Hilde

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 56815

Voorgaande reizen:

25 November 2014 - 24 Juni 2015

De grootste reis van ons leven

07 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Kroatie

14 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Rondje Ijsland

30 September 2012 - 06 Oktober 2012

Back to Rome

09 Juni 2012 - 03 Juli 2012

Het wilde westen

08 April 2012 - 14 April 2012

Corsica

17 September 2011 - 10 Oktober 2011

Peru en Bolivia

19 April 2011 - 22 April 2011

Valencia

25 September 2010 - 17 Oktober 2010

Afrika deel 3

29 September 2009 - 22 Oktober 2009

2e keer Afrika

10 September 2008 - 03 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: