Ready to go!!! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu Ready to go!!! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

Ready to go!!!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

07 Juni 2012 | Nederland, Zwolle

Zo alles is klaar! Nou ja, het huis is nog niet spik en span en de tuin is natuurlijk niet geheel op orde, maar alles is zover dat ik wel weg kan (over 4 weken is het toch wel weer een oerwoud met het huidige klimaat).
De roaming blokkade van tele2 is opgeheven door mijn aanbetaling, dus in principe moet de telefoon het helemaal doen, weer een zorg minder!
De tas heb ik dinsdagavond ingepakt en tot mijn verbazing had ik 1 kg minder dan normaal en ook ruimte over. Dus 1 dag nagedacht over wat er dan nog meer mee moet en uiteindelijk de voorkeur gegeven aan nog een afritsbroek en nog 1 paar schoenen. Gympies lopen tenslotte net even iets gemakkelijker dan die zware wandelschoenen en het weer kan nog wel eens zo afwisselend zijn dat mijn sandalen iets te optimistisch zijn. Niet voor de eerste paar dagen hoor, want terwijl ik hier de kachel af en toe aan doe, hebben we in Amerika de eerste week temperaturen van 30 graden of meer. Pas bij Jackson/Yellowstone komen normale 20-graden-temperaturen voor, wel een prettig vooruitzicht want 34 hoeft nou ook weer niet. En bovendien is 20 graden toch heerlijk als je die 12 graden van hier bent gewend ;-).

Morgenochtend heb ik de taak om ons in te checken, aangezien ik dat altijd zo leuk vind. We hebben onze stoelen al wel gereserveerd en die zijn op zich prima: we vliegen het eerste deel naar Minneapolis (in de staat Minnesota...ik snapte er al niks van want ik kwam beiden tegen in de vluchtgegevens) in een 2-4-2 toestel en we hebben stoelen aan het gangpad in het midden. Er is dus kans dat er aan de andere kant nog een dikke amerikaan in een stoeltje zit en als het kan wil ik dit risico vermijden door nog 2 plekjes aan de raamzijde te bemachtigen. Denk niet dat dat gaat lukken, want die zijn natuurlijk erg geliefd, maar oke, dan is het ook wel prima. Je kunt tenslotte ook een lege stoel naast je hebben en dan is het juist weer beter!

Voor de volledigheid heb ik het routekaartje even bijgevoegd. Ik dacht dat ik dat al gedaan had, maar blijkbaar niet (het geheugen wil niet meer zo goed...). De eerste dag is natuurlijk heel lang ivm het tijdsverschil (gelieve dus niet te sms'en als het hier tussen 8 en 16 uur is) en de volgende dag moeten we 600 km rijden. Dat is niet echt iets om meteen naar uit te kijken, maar het is maar 1 lange weg (niet geheel recht) en dus komt dat ook wel weer goed. CD's mee en airco aan (neem aan dat we die hebben). Daarna begint het leuke gedeelte met Arches en Canyonlands en na 1 weekje Yellowstone!!! In Canada wordt het nog even oppassen voor beren, want afgelopen week 1 bericht dat zo'n beer een moordenaar half heeft opgegeten en ook iemand die in een zwembad in zijn tuin lag werd aangevallen...nou voel ik me niet helemaal aangesproken want zowel moorden als zwemmen is geen hobby van me, maar toch blij dat ik een zoomlens mee heb.

Alle karweitjes heb ik ook afgehandeld. De EK poule is ingevuld. Oranje na de 1e ronde eruit...nu ik er toch niet ben, kan ik dat wel een keertje doen tenslotte. Ik probeer het hele EK zoveel mogelijk te vermijden en dat lukt aardig: ik kwam er zondag om 12 uur pas achter dat we tegen noord-ierland met 6-0 hadden gewonnen....maar toch jammer dat ik mijn huis niet kan versieren met oranje vlaggetjes enzo!

Nu weer terug naar de orde van de dag: Alpe d'Huzes. Want terwijl ik dit heel relaxed zit te typen is mijn broertje momenteel bezig om voor de 5e (!!!) keer de alp te beklimmen!! Respect!


  • 07 Juni 2012 - 12:44

    Elke Leunen:

    Ik wens je een fantastische vakantie toe en een goede reis. Groetjes, Elke

  • 08 Juni 2012 - 15:14

    Mirjam:

    Ik wens je een hele goede reis en heeeeel veel plezier! Groetjes Mirjam

  • 08 Juni 2012 - 19:50

    Marieke:

    Geniet van deze mooie reis en vergeet niet om ook om je heen te kijken i.p.v. alleen maar foto's te maken ;)
    Verder hebben we elkaar veel te lang niet gezien of gesproken. Na je reis maar ff bijkletsen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwolle

Het wilde westen

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2012

Vakantie gaat nog even door

05 Juli 2012

Weer thuis

30 Juni 2012

Laatste verhaaltje uit Canada

26 Juni 2012

Water, water en nog eens water

21 Juni 2012

vlaggetje erbij
Hilde

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 56832

Voorgaande reizen:

25 November 2014 - 24 Juni 2015

De grootste reis van ons leven

07 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Kroatie

14 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Rondje Ijsland

30 September 2012 - 06 Oktober 2012

Back to Rome

09 Juni 2012 - 03 Juli 2012

Het wilde westen

08 April 2012 - 14 April 2012

Corsica

17 September 2011 - 10 Oktober 2011

Peru en Bolivia

19 April 2011 - 22 April 2011

Valencia

25 September 2010 - 17 Oktober 2010

Afrika deel 3

29 September 2009 - 22 Oktober 2009

2e keer Afrika

10 September 2008 - 03 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: