Genieten - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu Genieten - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu

Genieten

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

11 Juni 2012 | Verenigde Staten, Moab

Hallo allemaal,

Hierbij een eerste verhaaltje vanuit the states. Alles goed hier. Nou ja, alles...de uitslag van zaterdag is hier ook binnengekomen en ik denk dat het een verstandige zet was om mijn oranje shirt thuis te laten, hoe sneu ook. Wel goed voor mijn poule, maar ik hoop toch dat we woensdag de duitsers wel verslaan.

Maar goed, een verhaaltje over de afelopen drie dagen. Zaterdagochtend begon de trip met vliegen natuurlijk. Ik werd netjes 3 uur van te voren op schiphol gedropt want naar Amerika moet je natuurlijk op tijd zijn. Vorige keer hadden we een rij van een uur en die zag ik deze keer ook, maar die bleek niet voor ons te zijn. Wij waren in 5 minuten ingecheckt en van de bagage af! Dus nog maar even koffie gedronken met Frank, Laura, Jantien en Remko. Toen was het tijd om afscheid te nemen en dat deden we maar snel, dat is het gemakkelijkst. Vervolgens had ik genoeg afleiding met een do-it-yourself paspoort controle. Deze werd begeleid door 3 medewerkers omdat niemand snapte hoe het moest...lekker selfservice dus. Daarna zowat meteen tijd voor de eerste boarding, met interview natuurlijk. Alles ging verder soepel en we hadden niet alleen onze eigen 2 stoelen maar ook de stoelen achter ons, dus ruimte zat. Best wel veel halfgeslapen maar dan nog duurt het heel lang voor je in Minneapolis bent (geen aflevering van friends op tv). De landing ter plekke werd uitgevoerd door een stagiair, tenminste dat denken wij. Een trapsgewijze daling met een lange stuiter op de landingsbaan, nog nooit zo'n vervelende landing meegemaakt. We hadden vervolgens 3,5 uur voor alle douaneperikelen, maar die duurden maar een uurtje dus toen moesten we heel lang wachten. Nog een beetje van duitsland-portugal kunnen zien...eenmaal in denver ging het ook erg snel en met een shittlebusje konden we naar ons hotel. Snel naar de mac en de tankshop voor drinken en vervolgens naar bed! Ik heb best goed zo'n 9 uur geslapen dus dat was heerlijk!

De volgende dag weer terug met de shuttle voor de auto verhuur. Uiteraard werd ons een mooiere auto voorgesteld dan die we hadden gereserveerd en bij het zien van een suv dodge jeep was Laura meteen verkocht, wat maken die 350 dollars extra ook uit! We hebben nu dus een normaal formaat auto voor hier, genoeg bagageruimte en een grote tank. Hij rijdt heerlijk!!! Wordt nog wennen met mijn peugeotje straks!!! De zondag is verder voorbij gegaan met 7 uur rijden. Wel door de rocky mountains, over een pass van 3200 meter (leuk met hempje en korte broek bij 14 graden). Eeuwige sneeuw gezien! En vervolgens een lange afdaling naar woestijnland. We hebben de state grens overgestoken en zitten nu dus niet meer in Colorado (wel nog overal de rivier) maar in Utah! Ingechekt in een motel waar de wifi het heerlijk goed doet! Daarna nog lekker zalm wraps gegeten en natuurlijk een beetje bijtijds naar bed, want de jetlag doet het nog een beetje.

Vandaag vroeg opgestaan want een bezoek aan Arches stond op het programma en het werd vandaag warm. We hadden dus bedacht om als eerste de langste wandeling te doen en daarna nog korte wandelingen. Dat kwam helemaal goed want s ochtends was het nog maximaal 25 graden en s middags 30. Heel veel zon gehad maar gelukkig niet verbrand. De wandeling was super!! Eerst gemakkelijk over een gravel pad naar Landscape arch (dunne boog) en vervolgens over rotsen omhoog naar double o arch met een super uitzichtpunt! Wat een kleuren en wat een uitzicht op de rotspartijen, vlakte en de rocky's erachter! Eenmaal terug bij de auto geluncht met een subway broodje (traditie van 6 jaar terug) en daarna hebben we nog wat punten bezocht. Ook weer prachtige vergezichten en bizarre rotsformaties! Maar ook weer heel veel zon en warmte! Bijna gestruikeld van een grote rots omdat mijn ene veter inhaakte in mijn andere schoen, maar dat ging gelukkig net goed! Ook nog wat wildlife gezien in de vorm van een hagedis, eekhoorn en stokstaartje! Uiteindelijk hebben we zo'n 10 km gelopen en daarna waren we het wel zat. Nog wat punten met de auto bezocht en toen waren we overvoerd met al het moois en oververhit. Om 4 uur weer terug in het motel waar we een biertje koud hadden liggen in de keolkast! Heerlijk! Ook maar even een wasje gedaan want onze jeep is zwart en voldoet heel goed als sneldroger in de zon! Zweet tshirts is dus alweer schoon!

Morgen gaan we naar Canyonlands. Weer vroeg opstaan want nog warmer maar daar doen we alleen korte wandelingen. Wordt weer genieten!!

Ik zal zo wat fotos toevoegen. Met mijn >10 mb fotos lukte dat niet maar ik heb nu een app om ze te verkleinen, scherpte gaat wel wat verloren maar het geeft wel een indruk!
Met al die moderne apparatuur kom ik er wel meer achter dat er zoveel tijdsverschil zit, want whats appen komt meestal op een ongelegen tijdstip en de mails worden pas geschreven als jullie al op 1 oor liggen. Maar wat maakt het uit, allang blij dat er contact mogelijk is en dat ook gewoon smsen goed gaat. Al hadden we in Arches natuurlijk geen bereik!!

De Amerikanen zijn nog hetzelfde als 6 jaar terug. Erg vriendelijk, een genant accent hier en netjes in het verkeer. En dik natuurlijk ;-)! Maar wat wil je ook als je de shuttlebus 15 meter verder laat rijden omdat jouw auto daar staat en niet op de hoek waar de andere passagier wordt uitgeladen...beetje lui of gewoon een superservice gewend??

Nou tot zover dit verhaaltje. Spreek jullie wel weer een andere keer!

• 12 Juni 2012 - 06:57

Ma:

Het is (net als 6 jaar geleden) weer genieten om jouw humorvolle verslagjes te lezen en nu ook gelijk foto's te kunnen bewonderen. Geweldig! En dan die auto! Wat een verschil met die Up uit Corsica. Maak er weer een mooie dag van samen en kijk aub goed uit waar je je voeten zet! Liefs en tot sms of mail.

• 14 Juni 2012 - 12:53

Johan:

He Hilde.

Zo te zien ga je mooie dingen zien. Ik ben daar ook geweest bij de arches. En ik kan je zeker aanraden om met een hummer een steile berg te gaan beklimmen. als je daar de gelegenheid hebt. En doe het vooral rustig aan met die warmte.
    Ik wens je super veel plezier daar. Want het is daar echt super.

Groet Johan(Kenia Tanzania reis)