van Utah naar Idaho naar Wyoming - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu van Utah naar Idaho naar Wyoming - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu

van Utah naar Idaho naar Wyoming

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

14 Juni 2012 | Verenigde Staten, Jackson

Hoi hoi,

Hier nog maar eens een verhaaltje...de komende drie dagen waarschijnlijk geen internet in yellowstone en ook niet zeker of het allemaal financieel haalbaar blijft nu moody's de status van oa ING heeft verlaagd ;-). De bank zal wel omvallen nu ik weer eens in het buitenland zit, al een tijdje niet gebeurd tenslotte...
Hopelijk is het virus ook weer verdwenen van deze pagina trouwens!

Even 3 dagen terug, we gingen toen naar Canyonlands terwijl we Arches net bekeken hadden. Het ene park ligt ten noorden van Moab en het andere ten zuiden. Dus wij stonden ivm de hitte vroeg op, tankten enkele gallons bij, kochten een subwaybroodje en gingen naar het zuiden op weg. Na oponthoud door wegwerkzaamheden (ze zijn echt altijd maar overal bezig) bedacht ik opeens dat we nog geen bordjes met Canyonlands hadden gezien. Mijn kaartlezer keek daarop op de kaart en meldde dat ik een u-turn moest maken...het park lag dan wel ten zuiden van Moab, maar de afslag erheen lag ten noorden ervan...dus wederom langs de wegwerkzaamheden en de voorsprong van het vroege opstaan was weer gecompenseerd. Maar dat mocht de pret niet drukken hoor! Eenmaal de goede afslag was het landschap schitterend! Ook in het park was het fenomenaal!!! Het weer was wel heet en zonnig maar deze keer deden we wat kleinere wandelingen zonder klim en dus hebben we wat minder gezweet! Het heerlijke van Canyonlands was de rust: in Arches kon bijna geen foto worden genomen zonder mensen erop...in Canyonland bijna geen foto met mensen. Het leek Corsica wel! We hebben bijna alle uitzichtpunten bekeken. En 1 wandeling over de Rim gemaakt waarbij we onderweg (45 min heen) maar 4 mensen zijn tegen gekomen. Het eindpunt was op een rotspunt waarbij je naar 3 kanten kon kijken en waarbij het om ons heen doodstil was: onwaarschijnlijk prachtig!
Daarna hebben we nog een kortere wandeling naar Mesa arch gemaakt. We hadden niet zoveel puf meer maar toen zagen we de arch (wisten wij veel, niet zo'n goede voorbereiding dit jaar) en die was schitterend! Eigenlijk mooier dan de arches van Arches!!
Om 4 uur waren we zo verzadigd dat we weer terug zijn gereden. Gelukkig hadden we een budweisertje koud staan in de koelkast! Daarna maar eens gezond gegeten: een grande ceasar salad met garnalen!

De volgende dag was een reisdag. Niet bijster interessant, al reed het prima. Alleen oponthoud door een lang militair konvooi maar uiteindelijk kon ik alle voertuigen inhalen. Hoe je met hun tempo een oorlog moet winnen, is me een raadsel! Omdat we geen subways tegenkwamen hebben we bij de mac donalds geluncht. Konden we met de wifi meteen even contacten met Nederland hoe het met voetbal ging...5 minuten geluisterd met hoopvolle acties van Van Persie, dus snel in de auto nog een uur rijden om de 2e helft met wifi in het motel te kunnen horen...daar aangekomen doet de wifi het niet maar via de sms hoorden we al dat het resultaat drama was...om de kater weg te spoelen gingen we eten bij de Mexicaan aan de overkant van de straat. Om 6 uur stond er echter al een wachtrij van een half uur buiten en dus was dat geen optie. Gelukkig konden we bij de 2e lokatie van hetzelfde restaurant 1,5 blok verderop wel terecht en daar hebben we heerlijk gegeten!

Vandaag was weer een lange reisdag. Meer dan 450 km maar via veel snelweg en de Teton pass met 10% afdaling waren we uiteindelijk om 2 uur al in Jackson. Snel ingecheckt en verder om Teton park te bekijken! Helaas was er op de helft die wij wilden bekijken een ongeluk gebeurd en dus change of plans: andere helft bekijken, geen probleem natuurlijk. In 1e instantie leek het een beetje saai: een prachtige vallei met reuzenbergen met sneeuwstukken aan 1 kant (niet saai) maar het uitzicht veranderde niet echt. Tot we bij signal mountain omhoog konden, toen kregen we een prachtig uitzicht over het dal!! Helaas wel veel muggen. Terwijl we bij een ander uitkijkpunt fotos stonden te maken, kwam er opeens een hert de straat oversteken!! Helaas werd hij weggejaagd door een overenthousiaste peuter die begon te juichen en rennen... Daarna naar Jenny lake gegaan voor de weerspiegeling van de bergen in het water. Jammer genoeg waaide het daar veel te veel voor en de zon stond ook tegen dus mijn experiment met mijn grijsfilter is niet gelukt...maar mooi was het wel. Terug naar het motel kwamen we nog een kudde herten op afstand tegen.

Maar die beer hebben we dus niet gezien. Misschien omdat we de chocotoffs veiligheidshalve maar vast hadden opgegeten. Morgen nieuwe kansen op moose, elk en beren. 3 dagen Yellowstone moet toch wat opleveren...

Ik zal nu nog even wat fotos uitzoeken en resizen en dan is het bijna weer bedtijd. We zijn tegen 9 uur zo moe dat we als een blok in slaap vallen. Tegen 5 uur word ik dan wakker (8 uur geslapen), whats app even met Frank, slaap nog even wat verder (tenzij de buren een motor voor de motelkamer starten of een blaffende hond bij zich hebben) en om 7 uur (mijn collega's geloven dit vast niet) sta ik dan onder de douche voor een nieuwe dag!
Zo zal het morgen dus weer gaan...op zoek naar de beer!

• 16 Juni 2012 - 16:14

Minou:

boekje lezen?

• 16 Juni 2012 - 16:16

Lisa:

morgen is het vaderdag en ik heb iets moois gemaakt voor papa op school. Hopelijk vindt papa het mooi; hij is al een week chagrijnig door de resultaten van Oranje. Misschien moet hij maandagochtend al heel vroeg naar school om alle versiering op te ruimen. Daar moppert hij steeds over. Kom je snel weer terug?