De zomer begint! - Reisverslag uit Lisse, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu De zomer begint! - Reisverslag uit Lisse, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

De zomer begint!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

05 Juli 2013 | Nederland, Lisse

T is even wennen hier op het balkon, tjonge wat heet in die zon! En dan is het nu nog maar 20 graden....vanmiddag maar even het strand van Scheveningen opzoeken, kijken of er een zeewindje staat! Nee hoor, heerlijk dat het eindelijk zomer is en ook fijn voor al die mensen die in Nederland gaan kamperen of fietsen. Wel jammer dat het een weekje voor wij weggaan is...had de hoop dat ik gewend zou blijven aan wisselvallig en koel weer, zodat de overgang naar ijsland gemakkelijk zou zijn...maar oke, ik pas me wel aan en bovendien staat er op de voorspelling bij Myvatn ook een keer 21 graden genoemd...we zijn daar echter pas over ruim 2 weken dus dan zal die hittegolf vast voorbij zijn! En Carola heeft natuurlijk gelijk, de dagen zijn er lang! Dat betekent dat je meer kans op zon hebt, volgens mij!
Trouwens, een mooie halfbewolkte lucht heeft mijn voorkeur hoor.

Inmiddels is alles klaar of gekocht. Vorige week naar Haarlem gegaan om een waslijn te kopen (en omdat Haarlem leuk is hoor) en meteen nog 2 broeken van sneldrogende stof gekocht. Inmiddels zijn ze ook niet meer te lang, dus mooi geregeld!
En ja hoor, het nieuwe statief is er ook. Bijna een kilo lichter en opgevouwen 30 cm korter, dus veel handiger (maar nog steeds wel zwaar!). Ik heb wel de hoop dat Frank weer net zo minimaal pakt als voor Corsica en Rome, want ik heb vast ruimtegebrek.

De reisbescheiden zijn ook binnen. Met onze goede stoelnummers, want die had ik online natuurlijk al veranderd naar stoelen achterin met uitzicht op de gletsjer in zuid-ijsland. Ook zaten er vouchers bij voor de excursies en we zijn er weer achter hoe handig het is om flexibel te zijn met een camper: op dag 4 worden we niet opgehaald in Reykjavik, maar zowat 100 km verderop...maakt op zoch niks uit voor onze route, maar wel handig om te weten waar je wilt overnachten als je ergens om 8 uur paraat moet zijn...

Nog vier daagjes werken en dan heerlijk genieten! Ik heb er zo'n zin in! Lekker op eigen tempo zoveel moois bekijken! En zoveel dagen samen natuurlijk ook, wordt weer een nieuw record ;-)

• 05 Juli 2013 - 11:07

Carola:

nog minder dan 10 dagen!!! Aftellen dus en volgende week mooi weer in NL dus dan gaat het lekker snel.