Nog maar 1 maandje! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu Nog maar 1 maandje! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

Nog maar 1 maandje!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

14 Juni 2013 | Nederland, Zwolle

Vandaag vrolijk opgestaan: nog maar een maand en dan gaan we naar ijsland!

De afgelopen weken druk bezig geweest met de indeling van de route. Er is zoveel moois te zien dat ik denk dat we nog wel anderhalve week hadden kunnen vullen. Maar uiteindelijk heb ik een reisschema kunnen maken met vaak zo'n 200 km per dag rijden. Na het begin rond Reykjavik hebben we dan nog mogelijkheid voor een vrije dag bij het ijsbergmeer en ook voor een aantal dagen rond Myvatn (als we de muggen niet snel zat worden tenminste). Daarnaast hebben we gekozen om het schiereiland Snaefellsness in 2 dagen te bekijken en dan het noordwesten helemaal over te slaan. Daar ben je lang bezig met die kronkelige kustweggetjes, dat het al 2 dagen kost om een klein stukje te bekijken. Keuzes maken is soms moeilijk maar ik denk dat dit wel prima is.

Behalve met de route ben ik vooral bezig met wat ik mee moet. Vorig weekend hebben we ons fotografisch kunnen uitleven met een cursus nachtfotografie en een dagje Avifauna, en nu ben ik er achter gekomen dat mijn statief toch wel erg nuttig is om mee te nemen, maar ook wel een beetje onhandig groot en zwaar. Moet dit nou ten koste gaan van de zoveelste warme trui die ik in gedachte had? Want de korte broek laat ik maar thuis, zo warm zal het wel niet worden. Misschien dat thermo-ondergoed nog nodig is...de afgelopen weken is het steeds best aardig weer geweest (16 graden, half bewolkt) maar de komende tijd is er maximaal 10 graden voorspeld, best wel brrrr dus. Ook moeten we goed nadenken over allerhande handige huishoudelijke dingen, ik ben niet zo gewend om te kamperen en we weten ook niet zo goed wat er allemaal in die camper zit. Dus voor de zekerheid maar een kurkentrekker/blikopener/bieropener e.d. mee. Ook belangrijk: opladers voor camera's enzo, en dan ook nog omvormers zodat je ze tijdens het rijden kan opladen. Kortom: straks ruimte voor 1 broek, 1 trui, 1 vest en wasmiddel ;-). Gelukkig waait het er altijd dus de was is snel droog. En het scheelt natuurlijk altijd ruimte als je geen zonnebrandcrème mee hoeft ;-).

Als iemand nog handige tips heeft over dingen die ik niet moet vergeten, dan hoor ik het wel!



  • 14 Juni 2013 - 10:58

    Jan Willem:

    Hoe zit het met de vulkanen? Nog kans dat er eentje actief wordt

  • 14 Juni 2013 - 11:00

    Hilde :

    Ik hoop het wel, want dan komt die cursus nachtfotografie nog meer van pas...vast mooie lichteffecten!

  • 14 Juni 2013 - 13:46

    Ronald:

    Eh, nachtfotografie tijdens de pooldag? Maar mag ik wel een heel klein beetje jaloers zijn? ;-) Geniet van de voorbereidingen en tzt van de trip. Super!

  • 02 Juli 2013 - 11:02

    Carola:

    Haha, nou ik zou die zonnebrand maar inpakken. Ik heb er 25 graden gehad en alleen maar zon. En die zonkracht is dan behoorlijk. Zeker omdat het 22h per dag licht is en je dus om 3h ´s nachts wakker kan worden en dan schijnt de zon nog (en wanneer de zon even onder is wordt het ook niet donker, alleen maar schemer) dus echt dag/nacht ritme dus ook qua warmte/kou ga je niet meemaken hoor. En tja wat moet je verder mee? Je goede zin, maar dat gaat zeker wel lukken. En niet teveel camerazooi want de natuur is daar zo mooi dat je niet moet vergeten zelf goed te kijken en niet alleen door een lens.
    Veel plezier met de laatste voorpret en aftellen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwolle

Hilde

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 56823

Voorgaande reizen:

25 November 2014 - 24 Juni 2015

De grootste reis van ons leven

07 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Kroatie

14 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Rondje Ijsland

30 September 2012 - 06 Oktober 2012

Back to Rome

09 Juni 2012 - 03 Juli 2012

Het wilde westen

08 April 2012 - 14 April 2012

Corsica

17 September 2011 - 10 Oktober 2011

Peru en Bolivia

19 April 2011 - 22 April 2011

Valencia

25 September 2010 - 17 Oktober 2010

Afrika deel 3

29 September 2009 - 22 Oktober 2009

2e keer Afrika

10 September 2008 - 03 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: