Afrika reis - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu Afrika reis - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

Afrika reis

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

20 Januari 2008 | Nederland, Zwolle

In september-oktober hoop ik mijn volgende reis te maken. Al gauw viel mijn oog op Zambia-Botswana-Namibie-Zuid Afrika. Deze reizen worden door veel verschillende organisaties aangeboden, ik heb gekozen voor Baobab. De keuze voor een kampeer- dan wel hotelreis was niet zo gemakkelijk, aangezien ik niet echt uitzie naar slapen op een dun matrasje, maar ik denk wel dat er bij een kampeerreis meer sprake is van een groepsgevoel en dat is als alleengaande reiziger wel zo prettig. Daarnaast beleef je dan het echte Afrika natuurlijk, met al dat gesnuffel aan je tent...

Het precieze plan is als volgt (zie plaatje):
Dag 1: Vliegen via Londen naar Lusaka (Zambia).
Dag 2-3: Victoria watervallen (grens Zambia - Zimbabwe, ik weet nog niet of ik daar wel een voet over de grens wil zetten). Tijd voor bungeejumpen (niet dus), een wandeling of een helikoptervlucht.
Dag 4: Chobe Nationaal Park (Botswana): veel nijlpaarden en olifanten en heel veel vogels. Boottocht over de rivier (vingers binnenboord houden).
Dag 5: Reisdag door de Caprivi-strip (Namibie). Slapen in een hotel!
Dag 6-8: Wild kamperen in de Okavango-delta (Botswana), dit is een moerasgebied. Alleen te bezoeken met een uitgeholde boomstam.
Dag 9: Terug naar de bewoonde wereld: Rundu (Namibie). Inkopen doen, misschien tijd om te internetten! En wederom een hotel!
Dag 10-11: Etosha Nationaal Park. Enorm wildpark met campings bij verlichte waterpoelen. Tijd voor zogenaamde game-drives om de Big Five te zoeken. Etosha is enorm droog en dus veel kans om dieren te zien.
Dag 12: Rit door het Kaokoveld dat zeer dun bevolkt is. Bezoek aan een cheetah-farm (opgezet om de cheetah te beschermen).
Dag 13: Bezoek aan de Himba's (bekend van SBS6: groeten uit de rimboe). Rit door Damaraland (berglandschap en woestijn).
Dag 14: Richting de Atlantische oceaan. Bezoek aan een pelsrobben kolonie. Aankomst in Swakopmund, slapen in een hotel.
Dag 15: Vrije dag in Swakopmund, tijd voor Bier und Bratwurst! Of bezoek aan een township.
Dag 16: Namib Naukluft park, grindvlaktes met struisvogels en springbokken. Lange rit! Tent opzetten aan de voet van de wereldberoemde zandduinen en vroeg naar bed!
Dag 17: Zeer vroeg opstaan om de zandduinen voor zonsopgang te beklimmen om de prachtige kleuren te zien. Daarna nog eventueel wandelen door de woestijn.
Dag 18: Lange rit door onherbergzaam landschap naar Fish River Canyon: lijkt op de Grand Canyon, alleen wat kleiner.
Dag 19: De grens over naar Zuid-Afrika, overnachten bij de Koisan (bosjesmensen) in matjieshutten.
Dag 20: Op naar Kaapstad, waar we in een hotel slapen.
Dag 21-22: Vrije dagen Kaapstad. Tijd om de wijn te proeven, de Tafelberg te beklimmen, Kaap de Goede hoop te bezichtigen.
Dag 23: Aan het eind van de dag terugvliegen naar Nederland.
Dat 24: Aankomst Amsterdam.

De reis in geboekt, dus de voorbereidingen kunnen beginnen!